گروه بورس فلزات- انستیتو بین‌الملل آهن و فولاد از دولت‌ها خواسته است که ضمن همکاری با صنعت فولاد روش‌های جدیدی را برای مقابله با آلودگی محیط‌زیست طبق پروتکل کیوتو ارائه کنند.

در سیاست‌های گذشته هر کاخانه‌ای که کمتر گاز CO۲ تولید می‌کرد می‌توانست این میزان کمتر از سقف را به کارخانه‌هایی که گاز CO۲ بیشتر از حد مجاز تولید می‌کرد بفروشد که اصطلاحا به آن (Capamd trade) می‌گویند ولی در شرایط کنونی انستیتو مخالف این‌گونه سیاست‌های قدیمی است و خواهان این است که کارخانه‌های مدرن و کارآ باید افزایش یافته و کارخانه‌ای قدیمی و ناکارآ تعطیل شوند. انستیتو از دولت‌ها خواسته است که با همکاری صنایع فولاد خود چارچوب و مقرراتی را تعیین کنند که تمام خودروسازان عمده در جهان درگیر این برنامه و اهداف آن شوند. این چارچوب موجب خواهد شد که تمام فناوری‌های منسوخ جمع‌آوری شوند. از سیاست‌گذاران خواسته شده است که از تحقیقات بلندمدت صنعت فولاد در راستای ابداع فرآیند‌های جدید که از تولید گاز CO۲ می‌کاهد حمایت کنند و دولت‌ها باید از این‌گونه فعالیت‌ها هیچ‌گونه مالیاتی اخذ نکنند.

تعهدات صنعت فولاد

براساس این تعهدات جدید، صنعت فولاد جهانی باید اقدامات موثری در جهت کاهش گاز‌های گلخانه‌ای برداشته و با تغییرات اقلیمی مبارزه کند. صنعت فولاد در این راستا باید به موارد زیر توجه خاصی داشته باشد تا به اهداف زیر دسترسی پیدا کند:

-گسترش بهره‌برداری بیشتر از تکنولوژی‌های پیشرفته که در سایت‌های مدرن فولادسازی از آن استفاده می‌شود.

- بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدیدی که از طریق RSS به دست می‌آید.

-به حداکثر رساندن بازیافت و مصرف مجدد (چرخه حیات) فولاد و ارزش صنعت فولاد خود را از طریق محصولات آن

- اجرای تعهدات مبنی بر ارائه گزارش در خصوص مراحل کاهش تولید CO۲ با رسیدن به اهداف آن در طول برنامه.

این صنعت با مشارکت مشتریانش استفاده از فولادهای مقاوم را گسترش خواهند داد تا مصرف بهینه انرژی به دست آمده صنایع مصرف‌کننده فولاد را ارتقاء و افزایش پیدا کنند.

هیات مدیره انیستیتو از اعضاء و شرکت‌های دیگر خواسته است که در امر تدوین چهارچوب سیاست‌های جدید و تبادل اطلاعات با یکدیگر و بکارگیری بهترین روش‌ها همکاری داشته باشند.

معامله میلگرد در بورس دبی آغاز می‌شود

بازار بورس طلا و کالای دبی (DGCX) در نظر دارد از ۲۷ ژوئن امسال تجارت میلگرد آجدار (rebar) را شروع کند و در حقیقت این اولین قرارداد سلف است که در سطح بازارهای بین‌المللی صورت خواهد پذیرفت. مدت‌ها است که در جهان نیاز به یک ابزار ریسک صنعت فولاد احساس شده است، هدف از شروع و یا به کارگیری قراردادهای سلف (با مشخصاتی که طبق نیاز صنعت است طراحی خواهد شد) رفع اینگونه نگرانی‌ها را مدنظر قرار داده است.این قرارداد بر اساس میلگرد آجدار BS۴۴۴۴۹ خواهد بود که بازار بورس فوق اعلام کرده است، ۳میلیون تن آن سالانه در بازار امارات متحده عربی تجارت و مصرف می‌شود. DGCX توضیح بیشتر در خصوص این قرارداد ارائه نداده است اما مقامات رسمی قبلا اعلام کرده بودند که نحوه تجارت قراردادهای ۱۰تنی با تسویه ماهیانه بین ۲ و ۱۲ماه جلوتر خواهد بود. فولاد به انبارهای مورد تایید بورس تحویل داده خواهد شد.