افق روشن پیش روی «شوکوپارس» با تقسیم 1000 ریال سود

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت شوکوپارس با حضور بالای ۷۰ درصد از سهامداران شرکت تشکیل شد. این مجمع به ریاست آقای دکتر فرهاد رمضان و نظارت آقایان قدری و شهدایی و دبیری آقای مهندس پارسی مدیرعامل شرکت شوکوپارس برگزار شد. در ابتدای این جلسه آقای مهندس پارسی به قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی ۹۲ پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران نیز پاسخ داد. همچنین در ادامه این مجمع صورت‌های مالی شرکت از سوی حاضران تصویب شد و تقسیم مبلغ یک‌هزار ریال سود به ازای هر سهم نیز مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. پیام هیات مدیره

حمد و سپاس خداوند را که توفیق داد تا دگر بار در خدمت شما سهامداران محترم شرکت باشیم. ارزیابی عملکرد سالیانه شرکت، حاکی از موفقیت و حرکت در مسیر برنامه‌ریزی شده بوده است. هیات مدیره وظیفه خود می‌داند تا در صیانت از امانت و ارتقای منافع سهامداران گرامی کوشا باشد و تمام تلاش خود را معمول نماید تا در مسیر تغییرات با استعانت از الطاف الهی و دعای خیر شما عزیزان با برنامه‌ و تدبیری شایسته و بهره‌مندی از تلاش بی‌وقفه همکاران، ضمن حفظ پویایی در راه نیل به اهدافی چون رسیدن به حداکثر بهره‌وری و جلب رضایت مشتریان موثر بوده و سال جدید را نیز برای شرکت با توفیق و خیر و برکت توام سازد.

تاریخچه و فعالیت

شرکت شوکوپارس در تیرماه ۱۳۴۱ با مالکیت خصوصی تحت شماره ۸۳۰۲ در اداره ثبت شرکت‌های تهران فعالیت خود را با نام شوکو مارس (مسوولیت محدود) و با موضوعیت فعالیت تهیه، تولید، توزیع و صادرات انواع مواد غذایی به ثبت رسانده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرکت براساس قانون حفاظت و توسعه صنایع تحت پوشش سازمان صنایع ملی و مدیریت منتخب دولتی قرار گرفت و نام شرکت به نام شکلات پارس تغییر یافت. در سال ۱۳۷۳ در راستای سیاست خصوصی‌سازی دولت به بخش خصوصی واگذار شد و از شکلات پارس به شوکوپارس تغییر نام یافت. در سال ۱۳۸۰ سهام آن توسط گروه صنعتی مینو خریداری و در راستای سیاست‌های شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان از اسفندماه سال ۱۳۸۷ به محل مینوی خرمدره منتقل و فعالیت خود را در آنجا آغاز و در سال ۱۳۹۰ با انتقال قطعی شرکت به شهرستان خرمدره تحت شماره ۶۰۶ در اداره ثبت استان شرکت‌های استان زنجان مجددا به ثبت رسید. در سال‌های گذشته فروش از طریق شرکت توزیع و پخش سراسری رسان فرابر انجام می‌گرفت لیکن با توجه به امکانات شرکت قاسم ایران که در تمام استان‌های کشور شعبه دارد و از طرفی می‌توان برنامه فروش را به صورت جامع، ماهانه و در واحد محصول برنامه‌ریزی کرد و همچنین مدت زمان برگشت وجه حاصل از فروش سریع‌تر و امکان سوخت شدن مطالبات نیز کاهش می‌یابد. در این راستا هیات مدیره شرکت تصمیم گرفت از ابتدای سال ۱۳۸۹ عمده فروش شرکت از طریق شرکت قاسم ایران انجام پذیرد.

استراتژی‌های شرکت

- مدیریت قیمت تمام شده و مدیریت هزینه‌ها به منظور رقابت با سایر شرکت‌ها

- خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌ها و توسعه محصولات جدید و ارائه آن به مصرف‌کننده در تمام نقاط کشور

سرمایه

سرمایه شرکت در هنگام تاسیس مبلغ ۱۲ میلیون ریال بوده که طی ۸ مرحله افزایش و یک مرحله کاهش به مبلغ ۶۵۰۰ میلیون ریال (شامل تعداد ۶۵۰۰۰۰۰ سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال) در پایان سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ افزایش یافته است.

اهداف و برنامه‌های شرکت

۱- توسعه فعالیت‌ها و افزایش دارایی‌های ثابت

۲- افزایش سرمایه شرکت به حد مجاز جهت ایجاد امکان ورود به بازارهای فرابورس

۳- تولید صنعتی محصولات جدید و سنتی

۴- تلاش در جهت کسب بازار مناسب برای محصولات و معرفی محصولات جدید به بازار

۵- تلاش در جذب بازارهای برون‌مرزی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به منظور افزایش صادرات محصولات

۶- مدیریت هزینه

۷- تلاش در جهت تبدیل تهدیدها به فرصت و تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی

۸- استفاده بهینه از پتانسیل و عوامل تولید موجود در شرکت به منظور اصلاح خطوط تولید جهت بهره‌وری بیشتر

افق روشن پیش روی «شوکوپارس» با تقسیم 1000 ریال سود

افق روشن پیش روی «شوکوپارس» با تقسیم 1000 ریال سود

افق روشن پیش روی «شوکوپارس» با تقسیم 1000 ریال سود