گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل سرمایه‌گذاری صنعت نفت درخصوص برنامه این شرکت برای فروش برخی از ساختمان‌ها و تبدیل آن به دارایی مولد، اظهار کرد: در سال 92 توانستیم عمده دارایی‌های غیرمولد را به فروش برسانیم تا در جهت پیشبرد پروژه‌های مهم و اهداف استراتژیک از جمله پروژه پایانه نفتی قشم، توسعه خدمات حفاری، توسعه تولید در شیمیایی نفت گستر، خرید ساختمان و تقویت پرتفوی بورسی خود مصرف کنیم.
فضل‌اله وکیلی‌فرد در برابر این سوال که با توجه به برنامه این شرکت برای ساخت مخزن، آیا این مخازن در پالایشگاه‌ها ساخته می‌شوند یا در مکان‌های دیگر؟ گفت: هدف شرکت ایجاد پایانه ذخیره‌سازی استراتژیک برای نفت خام و میعانات است. این پایانه‌ها می‌توانند با هدف ذخیره‌سازی جهت صادرات نفت خام باشد و ذخیره‌سازی جهت تامین پالایشگاه‌ها یا سایر اهداف و در حال حاضر پروژه نفت قشم با هدف ذخیره سازی جهت صادرات در حال احداث است. طرح توسعه پروژه نفت قشم و پروژه‌های جدید هم برای سایر اهداف ذخیره سازی در حال بررسی است. وی در ادامه افزود: یکی از اهداف کلان استراتژیک شرکت کسب جایگاه رهبری بازار سوخت‌رسانی به فرودگاه‌های کشور از طریق حفظ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین فرودگاه کشور و ورود به سایر فرودگاه‌های بزرگ و اصلی کشور در بازه زمانی پنج ساله است.
وی توضیح داد: حضور در فرودگاه‌های جدید در برنامه پنج ساله این شرکت قرار دارد و هم اکنون مطالعات آن در حال انجام است و تا تکمیل مطالعات به طور دقیق نمی‌توان اظهار نظر کرد، ولی در افق پنج ساله پس از توفیق در برنامه‌ها دو برابر شدن فعالیت‌های شرکت دور از دسترس نیست. در هر حال طی پنج سال آینده این شرکت به عنوان یکی از چهار منبع اصلی برای تامین سود شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت خواهد بود. بالاترین مقام اجرایی «ونفت» در برابر این سوال که آیا این شرکت برنامه‌ای برای تقسیم سود در مجمع عادی سالانه دارد؟ اظهار کرد: با توجه به مشکلات شرکت در سال‌های گذشته، تصمیم داریم از سال مالی ۹۲ با پرداخت سود نقدی و همچنین سهام جایزه، اعتماد سهامداران را پاسخگو باشیم. بنابراین برای سال مالی ۹۲ پیش‌بینی کرده‌ایم که حداقل ۱۰۰ریال به عنوان سود هر سهم توزیع نقدی داشته باشیم و در قالب افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سهام جایزه بین سهامداران توزیع کنیم. وکیلی فرد افزود: در آخرین پیش‌بینی سود در سال ۹۲سود خالص برای هر سهم در شرکت اصلی ۴۵۴ریال است، این رشد ۵/۲ برابری حاصل از بهبود سودآوری شرکت‌های تابعه و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار بورس و همچنین سود حاصل از فروش ساختمان دفتر مرکزی است. همچنین در بودجه سال ۹۳ سود ۱۴۶ریالی برای هر سهم پیش‌بینی شده است که از نگاه سود عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته (با حذف تاثیر فروش ساختمان دفتر مرکزی) رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. البته قابل ذکر است که هیات مدیره امیدوار است با بهبود زیرساخت‌ها و نتیجه‌گیری برخی اقدامات در سه ماهه اول سال، امکان تعدیل مثبت بودجه سال ۹۳ فراهم شود. وکیلی‌فرد تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت پس از تدوین استراتژی‌های خود در فضای کسب و کار‌های مدیریتی با توجه به پتانسیل‌ها و شرایط سه محور ذخیره‌سازی و سوخت‌رسانی و بازرگانی را انتخاب کرده است و امیدواریم در راستای اهداف و استراتژی‌ها حرکت کنیم. در زمینه بازار سرمایه در نظر دارد همواره با شناسایی گروه‌های پیشتاز و با در نظر گرفتن اصل تنوع، سبد مناسبی ایجاد شود.