موقعیت مکانی و جغرافیایی پروژه سیمان خرم‌آباد، امکان صادرات را افزایش می‌دهد. محمد رضا محسنی ثانی، استاندار لرستان در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی کارخانه سیمان خرم‌آباد در‌خصوص موقعیت مکانی و جغرافیایی پروژه مزبور خاطر نشان کرد: موقعیت مکانی کارخانه سیمان خرم‌آباد به گونه‌ای است که در کنار جاده ترانزیتی کریدور شمال به جنوب قرار گرفته که مزایای فراوانی دارد، چرا که کامیون‌هایی که بار از بنادر به سمت مرکز استان و بخش‌های شمالی، شرقی و غربی کشور حمل می‌کنند، می‌توانند در هنگام بازگشت سیمان را با قیمت کمتری به بنادر انتقال دهند که این امر نشانگر آن است که صادر کنندگان سیمان در این رابطه بی نصیب نخواهند ماند. در این ارتباط همچنین پاپی، نماینده مردم درود در مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی کارخانه سیمان خرم‌آباد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای قطعا علاوه بر تامین نیاز داخل، قادر خواهیم بود تا مازاد سیمان را به دیگر کشورها صادر کنیم، در واقع با پتانسیلی که استان لرستان به دلیل منابع غنی در تولید سیمان دارد، می‌توان این محصول را به دیگر کشورها از جمله عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کرد.

مهندس محمد خدری، مدیرعامل شرکت سیمان خرم‌آباد ضمن اشاره به مهم‌ترین مزایای کارخانه مذکور خاطرنشان ساخت: کارخانه سیمان خرم‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین پروژه زیربنایی استان لرستان، با معافیت ۱۰ ساله در کنار معادن «باوی» واقع شده است که با توجه به مزایای فوق مهمترین پروژه سیمان در کشور محسوب می‌گردد. وی در ادامه تصریح کرد کارخانه سیمان خرم‌آباد با ظرفیت تولید ۳۳۰۰ تن در روز علاوه بر اشتغالزایی توسعه استان را به همراه خواهد داشت.

مهندس خدری نزدیک بودن کارخانه سیمان خرم‌آباد به راه آهن سراسری، جاده‌های ارتباطی به بنادر جنوب و کشور عراق، امکان صادرات سیمان به دیگر کشورها و پیش‌بینی افزایش چندین برابر قیمت سهام حتی در زمان اجرای پروژه مذکور را مهمترین عوامل جهت موفقیت پروژه دانست. گفتنی است پذیره نویسی شرکت سیمان خرم‌آباد از طریق کلیه شعب بانک سپه مجهز به سیستم جاری طلایی در سراسر کشور از تاریخ ۲۰/۸/۸۵ آغاز شده لذا متقاضیان می‌توانند جهت سرمایه‌گذاری، سهام مورد نظر خود را خریداری کنند.