موج- چهل و ششمین مجمع سالانه فدراسیون بورس‌های جهانی ( WFE)، از ۱۵ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۰۶، در سائوپولوی برزیل برگزار شد. یک منبع آگاه با بیان این مطلب که «در نشست اولیه این مجمع، نمایندگان بورس تهران به قانون جدید بازار سرمایه و شرکتی شدن بورس اشاره کردند»، اظهار داشت: در رایزنی نمایندگان بورس تهران با نمایندگان بورس مالزی قرار شد تا جهت آشنایی بورس تهران با ابزار شریعه مورد معامله در بورس مالزی، بازدیدی از بورس مالزی صورت گیرد. وی ادامه داد: ضمن اینکه نماینده بورس لندن نیز جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای بورس تهران در ایران و یا لندن ابراز تمایل کرد. وی تصریح کرد: با توجه به معیارها و ابزارهایی دینی مورد معامله در بورس مالزی، این بورس برای بازار سرمایه ما جذابیت بیشتری دارد.

وی از شفافیت بازار، تفکیک مدیریت از مالکیت و حاکم بودن مباحث حاکمیتی و راهبردی شرکتی بر بورس مالزی به عنوان عواملی نام برد که سرمایه‌گذاری خارجی ۳۵‌درصدی را در این بورس منجر شده است.

وی همچنین با بیان این مطلب که «۴۵‌درصد از بورس ایتالیا را سرمایه‌گذاری خارجی تشکیل داده است»، گفت: بورس سریلانکا با ارزش ۷‌میلیارد دلار، شدیدا نیازمند سرمایه‌گذار خارجی است، چرا که افراد این کشور رویکرد چندان مناسبی نسبت به بازار سرمایه خود ندارند.

وی با اشاره به محدودیت‌های قانونی برای ورود سرمایه‌گذار خارجی در بورس تهران، یادآور شد: این در حالی است که سرمایه‌گذار خارجی در بورس تهران حداکثر تا ۱۰درصد، می‌تواند وارد شود و سه سال هم حق خروج سرمایه خود را ندارد. به گفته وی، برخی از نمایندگان بورس‌های عضو این فدارسیون، عنوان می‌کردند که چرا بورس تهران در پذیره نویسی شرکت سهامی بورس از حضور سرمایه‌گذار خارجی استفاده نکرده است؟

این منبع آگاه همچنین در اشاره به نوسان قیمتی در بورس‌های عضو فدراسیون بورس‌های جهانی، اظهار داشت: در اغلب این بورس‌ها اگر سهام شرکتی ۱۰ تا ۱۵‌درصد افزایش یابد، نماد شرکت یک روز بسته و از شرکت مورد نظر خواسته می‌شود تا اعلام موضع کند و درصورت وجود اطلاعات آن را اعلام کند. وی ادامه داد: این درحالی است که در کشور ما محدودیت نوسان مثبت و منفی ۲‌درصد وجود دارد و در هنگام برگزاری مجامع عمومی نماد شرکت‌های فعال در بورس بسته می‌شود. در چهل و ششمین مجمع سالانه فدراسیون بورس‌های جهانی بورس نزدک با جدا شدن از بورس NSTE، به عنوان دو عضو جدید به عضویت فدراسیون بورس‌های جهانی پیوستند. همچنین نماینده بورس ایتالیا به عنوان دبیر کل این فدراسیون انتخاب شد و در رقابت میان چین، کره جنوبی و ایتالیا از منطقه آسیا و اقیانوسیه، چین و کره جنوبی با کسب بیشترین آرا وارد هیات‌مدیره این فدراسیون شدند، در ادامه رقابت میان بورس شیکاگو و مکزیک، نماینده بورس شیکاگو توانست به جمع هیات‌مدیره فدارسیون بورس‌های جهانی وارد شود.