گروه بورس- نسترن فیروز: حدود 15میلیون حق تقدم بیمه دی در بازار دیروز معامله نشد.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته قبل از توقف نماد، ۱۴میلیون و ۹۰۰هزار حق تقدم بیمه دی فروخته نشد که این موضوع عدم ثبت افزایش سرمایه شرکت را در پی خواهد داشت.
بنابر این گزارش، از آنجا که نماد «ودی» دیروز در پایان معاملات طبق اعلام ناظر بازار برای برگزاری مجمع متوقف شد، به دلیل ثبت نشدن سرمایه جدید که ناشی از فروخته نشدن حق تقدم‌ها است، برای سومین بار مجمع به تنفس خواهد خورد.
در این حال معاون سرمایه‌گذاری بیمه دی اعلام کرد که برای حق تقدم‌های فروخته نشده مشتری وجود دارد و این حق‌تقدم‌ها احتمالا چهارشنبه هفته جاری قابل معامله خواهد بود. صفرخانلو افزود: مجمع بیمه دی در روز دوشنبه به دلیل ثبت نشدن افزایش سرمایه به تنفس می‌خورد اما در عین حال حق تقدم‌های بیمه دی پس از عرضه سهام بیمه دانا در بورس عرضه و با استقبال مواجه می‌شود.
گفتنی است، مجمع بیمه دی برای تقسیم سود به دلیل ثبت شدن افزایش سرمایه از 305میلیارد ریال به 610میلیارد ریال دوبار به تنفس کشیده شد و پس از حل مشکل سهامداران عمده برای افزایش سرمایه «ودی»، این بار فروخته نشدن حق تقدم‌‌های این شرکت، تنفس سه باره را در مجمع این شرکت فرابورس موجب خواهد شد.
شایان ذکر است قیمت حق تقدم این نماد دیروز ۱۵۴ تومان و قیمت سهام این شرکت در فرابورس ۲۶۰ تومان بود.
از سوی دیگر هر چهار نماد حاضر در فرابورس معامله شده بازار فرابورس روز منفی را سپری کردند.در همین حال کویرتایر با 53‌صدم‌درصد، لیزینگ ایرانیان با 82/4‌درصد و بیمه دی 89/4درصد و حق تقدم بیمه دی با 97/4‌درصد افت قیمت به کار خود پایان دادند. همچنین بیمه دی با حجم معاملاتی 2میلیون سهم و ارزش معاملاتی 4میلیارد و 926میلیون‌ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد بازار شناخته شد. این در حالی است که نماد معاملاتی «پکویر» با ارزش معاملاتی 114میلیون‌ریال توانست 68‌هزار و 500سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند. همچنین لیزینگ ایرانیان با حجم معاملاتی 2میلیون و 281هزار و 100 سهم و ارزش معاملاتی 4میلیارد و 145میلیون‌ریال به قیمت یک‌هزار و 817ریال معامله شد.
نماد معاملاتی «ودیح» با حجم معاملاتی ۲۰هزار سهم به ارزش ۳۰میلیون‌ریال رسید.
در پایان یادآور می‌شود که حجم کل بازار OTC روز گذشته به 4میلیون و 258هزار و 333سهم و ارزش کل معاملات به 9میلیارد و 215میلیون‌ریال رسید.
پذیرش سه شرکت جدید
همچنین مدیر پذیرش فرابورس گفت: سهام سه شرکت جدید به سرمایه ثبت شده بیش از یک‌هزار‌میلیارد‌ریال در بازار اول فرابورس پذیرفته شدند.
مهدی علم‌الهدی با اعلام این مطب توضیح داد: یکی از این سه شرکت، شرکت سیمان سبزوار با ۳۹۹‌میلیارد‌ریال سرمایه ثبت شده است و هم اکنون بیش از ۴۰‌هزار شخصیت حقیقی و حقوقی سهامدار این شرکت هستند. سیمان سبزوار ظرفیت تولید روزانه ۳۳۰۰ تن سیمان در روز را دارد. وی ادامه داد: دومین شرکتی که در فرابورس پذیرفته شد، شرکت سهامی عام توسعه عمران شاهد است که در صنعت ساختمان فعالیت دارد و سرمایه ثبت شده آن ۵۳۵‌میلیارد‌ریال است.
علم‌الهدی در خصوص سومین شرکت گفت: شرکت توسعه تجارت الکترونیک پارسیان که 206‌میلیارد‌ریال سرمایه ثبت شده دارد هم در بازار اول فرابورس پذیرفته شد،100‌درصد سهام این شرکت به بانک پارسیان تعلق دارد و هم اکنون در مرحله پایانی تبدیل به سهامی عام است. این شرکت در حوزه کارت‌های الکترونیکی و دستگاه‌های کارتخوان فعالیت می‌کند.