گروه بنگاه‌ها- کارخانه تولید محصولات فناوری اطلاعات با هدف معرفی محصولاتی با کیفیت چون انواع خودپرداز در مقایسه با دستگاه‌های وارداتی کم کیفیت از آسیای جنوب شرقی و به جهت ایجاد اشتغال، صرفه جویی ارزی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در کشور راه‌اندازی شد. مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با بیان این مطلب گفت: ظرفیت اسمی کارخانه ۱۲ هزار دستگاه از انواع دستگاه‌های خود دریافت و پرداخت بانکی است که در سال اول پس از بهره‌برداری تا ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز دستگاه‌های خودپرداز تولیدی توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته و ارائه می‌شود و در سال‌های بعد این میزان افزایش خواهد یافت.

سید‌علیرضا عظیمی‌پور با تاکید بر اینکه سایر دستگاه‌ها نظیر دستگاه چک پذیر کاملا ایرانی و طراحی و مالکیت معنوی آن متعلق به خوارزمی است، اعلام کرد: نکته مهم دیگر این است که نرم‌افزار مورد نیاز دستگاه‌های خودپرداز برای اتصال به سوئیچ‌های بانکی مبتنی بر پروتکل NDC به صورت کاملا بومی توسط متخصصین شرکت تولید و در حال گذراندن دوره تست و آزمایش است و به زودی به بازار معرفی خواهد شد.

وی مبلغ سرمایه‌گذاری ثابت انجام شده را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و سرمایه در گردش را ۱۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر چند شرکت به صورت محدود دارای پروانه فعالیت هستند اما، کارخانه شرکت خوارزمی با ابعاد و ظرفیتی که در آن سرمایه‌گذاری شده است کم‌نظیر است.

عظیمی‌پور در خصوص سهم بازار این شرکت نیز تصریح کرد: مطابق مطالعات طرح توجیه فنی اقتصادی پروژه و هدف‌گذاری‌های انجام شده برای بودجه سال ۱۳۹۲ شرکت، سهم بازار هدف خوارزمی حداقل ۲۰ درصد است.

عظیمی‌پور ادامه داد: در مورد دستگاه‌های خودپرداز علاوه بر بازار داخلی، بازارهای عراق، افغانستان و تاجیکستان در زمره بازارهای هدف هستند، که در این خصوص ابتدا باید عملیات اتصال به سوئیچ‌های بانکی توسط نمایندگان شرکت در آن کشورها انجام شود.

وی درباره سایر محصولات این شرکت نیز گفت: محصول چک‌پذیر خوارزمی که محصولی کاملا ایرانی از حیث طراحی، تولید، نرم‌افزار و سخت‌افزار است، دارای پتانسیل صادراتی قوی است و در حال حاضر به موازات معرفی به بانک‌های داخلی و آغاز بهره‌برداری از آن توسط یکی از بانک‌ها، مورد استقبال بانک‌های کشورهای همسایه هم قرار گرفته است.

شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی است که به تازگی از بازار فرابورس به بورس اوراق بهادار منتقل شده است.