گروه بنگاه‌ها : مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر از برنامه افزایش سرمایه این موسسه به ۶ هزار میلیارد ریال برای تبدیل شدن به بانک خبر داد و گفت: در مجمعی که برگزار شد سهامداران خواستار تبدیل موسسه به بانک بودند. عیسی رضایی در نشستی خبری با تاکید بر اینکه نخستین گام برای بانک شدن افزایش سرمایه موسسه به ۶ هزار میلیارد ریال است افزود: مجوز اولیه افزایش سرمایه از بانک مرکزی دریافت شده و گزارش حسابرس نیز به این بانک ارسال شده است و هم‌اکنون در انتظار دریافت و ابلاغ مجوز نهایی افزایش سرمایه از بانک مرکزی هستیم. وی بررسی مباحث زیرساختی موسسه را از دیگر موارد بانک شدن عنوان کرد و افزود: بانک شدن موسسه بستگی به سرعت عمل بانک مرکزی دارد، ضمن آنکه برای رسیدن به این مهم به مصوبه شورای پول و اعتبار نیز نیاز است.

به گفته رضایی، مقرر شده تا از سهامداران قدیم سلب حق تقدم شود و سهامداران جدید در افزایش سرمایه شرکت کنند.

وی تاکید کرد: موسسه کوثر آمادگی لازم را برای بانک شدن دارد، اما این امر به دلیل حجم بالای فعالیت‌های بانک مرکزی زمانبر است. مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر درباره اطلاعیه اخیر بانک مرکزی مبنی‌بر اینکه این موسسه فعلا بانک نمی‌شود، اظهار کرد: شأن بانک مرکزی بالاتر از آن است که وارد مباحث رسانه‌ای شود.

وی درباره اموال مازاد این موسسه نیز گفت: موسسه کوثر همانند سایر بانک‌ها فهرست اموال مازاد خود را به بانک مرکزی اعلام کرده است. رضایی تصریح کرد: این موسسه دو نیروگاه را در ازای بدهی در اختیار دارد که بر اساس برنامه‌ها قرار است سهام آن ظرف مدت

دو سال در قالب هلدینگ نیروگاهی در بورس واگذار شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار بازنشسته نیروهای مسلح جزو سهامداران موسسه اعتباری کوثر هستند، افزود: هر چند این موسسه در سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده اما تلاش دارد نه‌تنها دنباله‌رو بانک‌های کشور نباشد؛ بلکه پیشرو شبکه بانکی کشور شود.

رضایی تعداد شعب این موسسه را ۳۵۰ شعبه در سراسر کشور اعلام و اظهار کرد: رسیدن به ۴۰۰ شعبه در سال ۱۳۹۴ جزو اهداف موسسه بود که براساس ضرورت به آن عمل خواهیم کرد.

وی افزود: این موسسه در طول مدت کوتاه فعالیت خود توانست یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های مالی کشور را که مربوط به صندوق جوانان خیر بود، مدیریت کند. وی گفت: شاکی اصلی پرونده جوانان خیر بانک مرکزی است و مدیران این صندوق بر اساس این دعوی حقوقی زندانی بودند، اما در حال حاضر نیز بانک مرکزی مسائل را با این صندوق تعیین تکلیف نکرده است.به گفته وی، براساس توافق موسسه اعتباری کوثر با بانک مرکزی، پرداختی‌های این موسسه در قبال تسویه جوانان خیر به حساب سپرده قانونی منظور خواهد شد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر از ارتقای سیستم کربانکینگ این موسسه در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: این موسسه دارای ۱۲۰ هزار میلیارد ریال منابع است. وی ادامه داد: این موسسه ۷ بانک رسمی کشور را از نظر منابع و بازدهی پشت‌سر گذاشته و بر اساس برنامه‌ها می‌خواهیم در سال ۹۴، جزو پنج بانک برتر خصوصی کشور شویم.

رضایی در پایان از هدف‌گذاری این موسسه برای اعطای

۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در سال‌جاری خبر داد.