گشایش نخستین شعبه بانک قرض‌الحسنه با مشارکت 10 بانک

منابع حاصل از جمع‌آوری سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز که برای بانک‌ها بسیار چشمگیر و با ارزش بود با ایجاد بانک قرض‌الحسنه به این بانک منتقل خواهد شد.

ناصر سالار، قائم‌مقام بانک تجارت، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برگزاری مجمع عمومی‌ بانک در انتظار ارائه گزارش حسابرسی از سوی سازمان حسابرسی است، تصریح کرد: این مجمع عمومی‌ تا شهریور‌ماه برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه با مشارکت ۱۰ بانک شکل گرفته است، تاکید کرد: حدود ۱۵‌هزار میلیارد ریال منابع در اختیار بانک قرض‌الحسنه قرار خواهد گرفت که ۵هزار میلیارد ریال آن نقدی و ۱۰‌هزار میلیارد ریال آن به صورت غیر‌نقدی، اموال، دارایی‌ها و شعب خواهد بود.

به گفته او، نیرو‌های انسانی به صورت مامور با شعب بانک قرض‌الحسنه مشارکت می‌کنند و اگر قصد داشته باشند، می‌توانند به صورت دائم فعالیت کنند، در غیر این صورت به بانک خود برخواهند گشت.

سالار خاطرنشان کرد: این بانک قرض‌الحسنه به صورت مستقل از سایر بانک‌ها فعالیت می‌کنند و فقط هم در بخش قرض‌الحسنه فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سایر بانک‌ها فعالیت قرض‌الحسنه پس‌انداز خود را با آغاز به کار بانک قرض‌الحسنه متوقف خواهند کرد، متذکر شد: در این حالت هر بانک رقابت خود را برای اعطای جوایز قرض‌الحسنه پس‌انداز متوقف خواهد کرد و به این ترتیب قرض‌الحسنه به نیازمند واقعی اعطا خواهد شد و بخشی از آن نیز به جای اعطای جوایز قرض‌الحسنه به نیازمندان به صورت عادلانه توزیع خواهد شد.

قائم‌مقام بانک تجارت با بیان اینکه اولین شعبه بانک قرض‌الحسنه در روز نیمه شعبان افتتاح خواهد شد، گفت: با ایجاد این بانک منفعتی که برای بانک‌ها حاصل می‌شد قطع خواهد شد، البته منابع حاصل از قرض‌الحسنه پس‌انداز برای بانک‌ها بسیار چشمگیر و با ارزش بوده و از این بابت محروم خواهند شد.

به گفته وی، بانک‌ها برای مواجه نشدن با مشکل نقدینگی باید منابع و مصارف خود را به بهترین نحو در تعادل قرار دهند.