گروه بازار پول- مدیرعامل بانک پاسارگاد از آمادگی کافی بانک یادشده برای ورود به فعالیت‌های بورس خبر داد.

«مجید قاسمی»در گفت‌‌وگو با ایرنا، افزود: پس از گذراندن دوره قانونی ورود شرکت‌های سهامی عام به بورس (دو تا سه سال)، آن بانک می‌تواند وارد بازار اوراق بهادار شود. وی از برنامه افزایش ۱۰۰درصدی سرمایه بانک پاسارگاد در آینده خبر داد و اظهار داشت: حدود ۴۰درصد از افزایش سرمایه بانک یاد شده تا پایان سال‌جاری عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بحث افزایش سرمایه بانک یاد شده حالت صعودی خواهد داشت، افزود: بانک پاسارگاد تا سال ۱۳۹۰سرمایه خود را به ۲۵هزار میلیارد ریال خواهد رساند.

قاسمی در ادامه، ادغام بورس‌ها در سطح کشور و منطقه، حاکم شدن نظام نظارتی متمرکز، پیاده‌شدن نظام یکپارچه الکترونیکی و هماهنگ و مبتنی بر اینترنت را از جمله تحولات کلان در بازارهای مالی کارآمد عنوان کرد.

وی پیاده شدن نظام یکپارچه حسابرسی و اطلاع‌رسانی و تبدیل به شرکت سهامی عام شدن بورس‌ها و نظارت مالکانه توسط مردم را از دیگر تحولات کلان در بورس‌های دنیا دانست.

وی افزود: حمایت و باور سران سه قوه در مورد اهمیت و الزام‌های قانون جدید بازار سرمایه، حمایت مسوولان نظام از مدیران مسوول پیاده‌سازی آن قانون، حمایت و باور مسوولان نظام بر اهمیت قانون بازار اوراق بهادار و نقش مهم آن در توسعه این بازار از جمله بسترهای مورد نیاز برای اجرای قانون جدید بورس است.

قاسمی با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر تکنولوژی و فنی برای بورس، اظهار داشت: تجهیز و استفاده از متخصص فنی و ماهر، تخصیص بودجه لازم، طراحی نظام یکپارچه سیستم معاملاتی می‌تواند برای بورس مفید باشد.

سرمایه بانک پاسارگاد به ۷هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد

سرمایه بانک پاسارگاد طبق مصوبه مجمع عمومی‌ فوق‌العاده این بانک به هفت هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

مجید قاسمی‌، مدیرعامل بانک پاسارگاد، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاسیس شعبه در خارج از کشور بنا به نامه وزیر امور اقتصادی و دارایی به بانک‌های دولتی و خصوصی گفت: این بحث، بررسی‌های دقیق جزییات را لازم دارد، این بانک نیز در حال بررسی جزییات امر است، فدراسیون روسیه می‌تواند یکی از پتانسیل‌های تاسیس شعبه در خارج از کشور باشد، اما اینکه به چه میزان همان نتیجه‌ای به دست آید که وزارت امور اقتصادی و دارایی توصیه کرده، احتمال آن بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: بانک پاسارگاد تقسیم کار و شعب خود را در دنیا بررسی می‌کند، این بانک در همه دنیا شبکه مورد نظر را ارزیابی می‌کند و احتمالا اولین اولویت‌های تاسیس شعبه روسیه نیست.

قاسمی‌ در پاسخ به این سوال که قصد تاسیس شعب این بانک در کدام یک از کشور‌ها وجود دارد خاطرنشان کرد: بررسی‌های لازم صورت گرفته است و به دلیل آنکه هزینه بسیار زیادی برای این پروژه صرف شده، بهتر است نام کشور‌ها محفوظ بماند. ممکن است توضیح اسامی‌ این کشور‌ها موجب گله‌مندی برخی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تبعیت از کاهش ساعت کار بانک‌ها، برای بانک پاسارگاد مشکلی ایجاد کرده است یا خیر؟ تصریح کرد: این اقدام فشار زیادی را روی این بانک گذاشته است چراکه مشتریان در ساعت‌های خاصی به شعب مراجعه می‌کنند اما به هر حال سعی شده که سرویس‌دهی در ساعت‌های فشرده روز به صورتی برنامه‌ریزی شود که مشکلات افزایش نیابند. اتخاذ این تدابیر مشکلات را تا حدودی کاهش داده است.

قاسمی‌ سرمایه این بانک را در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در مجمع عمومی‌ فوق‌العاده بانک نیز افزایش سرمایه به هفت هزار میلیارد ریال تصویب شده است. ظرف یک سال آینده این سرمایه بانک تامین شود، این در حالی است که تعداد شعب این بانک‌ها تا چند روز آینده به ۷۰ شعبه افزایش می‌یابد.