گروه بازار پول- مدیرعامل بانک ملت از سرمایه‌گذاری‌های عظیم این بانک در صنایع فولاد، برق و آلومینیوم در کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری در جمع مدیران و کارکنان این بانک در استان هرمزگان ادامه داد: صنعت کشتی‌سازی و حمل و نقل دریایی که یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعت در شهر بندرعباس است در سال‌های اخیر با حمایت بانک ملت دستخوش تحول و دگرگونی شده است.

وی با اشاره به ساخت مجتمع فولاد هرمزگان، تاکید کرد: این طرح از طرح‌های بزرگ ملی کشور است که با فاینانس بین‌المللی و با عاملیت بانک ملت به مرحله اجرا درآمده است.

به گفته دکتر دیواندری، بانک ملت از صنعت برق نیز حمایت‌های مالی زیادی انجام داده و در صنعت آلومینیوم نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده که در حال پیگیری است.

وی با اشاره به جذابیت‌های تجاری و ترانزیت کالا در استان هرمزگان، تصریح کرد: بانک ملت در حال مذاکره برای انجام کار فاینانس طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع فولاد برق و مجتمع بندری شهید رجایی، در مجموع معادل یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار است که عاملیت آنها بر عهده بانک ملت است.

دکتر دیواندری ادامه داد: بانک ملت در کنار فعالیت‌های اجتماعی خود که منفعت آن به آحاد مردم می‌رسد نقش حمایتی از صنایع بزرگ، مولد و اشتغالزا را نیز بر عهده دارد.

مدیرعامل بانک ملت جذابیت‌های توریستی و مسافرتی را از مزایای استان هرمزگان خواند و خاطرنشان کرد: ساحل جزیره قشم یکی از بهترین سواحل دنیا است که در صورت سرمایه‌گذاری، برای اقتصاد کل کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی اضافه کرد: استعدادهای بالقوه این استان در بخش کشاورزی و امکان برداشت محصولات در چهار فصل سال نیز این استان را به یکی از استان‌های دارای مزیت سرمایه‌گذاری مبدل کرده است.

تعداد کارت‌های بانک ملت از ۲/۱میلیون گذشت

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت نیز از فراتر رفتن تعداد کارت‌های صادره این بانک از مرز یک‌میلیون و ۲۰۰هزار فقره خبر داد.

علیرضا لکزایی افزود: تا پایان روز دوم اسفند ماه سال‌جاری، تعداد یک‌میلیون و ۲۲۴هزار و ۳۴۲کارت از سوی بانک ملت صادر شده است که از این تعداد، یک‌میلیون و سه‌هزار و ۳۶۵فقره به ملت کارت و ۲۲۰هزار و ۹۷۷فقره به بن‌کارت اختصاص دارد.

وی پیش‌بینی کرد که با توجه به وجود حدود ۲۰روز کاری تا پایان سال‌جاری، تعداد کارت‌های صادره از سوی این بانک تا پایان امسال از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار فقره فراتر برود.

وی با اشاره به این نکته که بانک ملت تاکنون ۷هزار پایانه فروشگاهی در سراسر کشور نصب کرده است، ادامه داد: تعداد این پایانه‌ها تا پایان امسال به ۱۰هزار دستگاه خواهد رسید ضمن اینکه در راستای توسعه ابزارهای الکترونیک، اقدامات اولیه برای خرید ۵۰هزار دستگاه پایانه فروشگاهی جدید انجام شده است.

به گفته وی، عملیات راه‌اندازی این دستگاه‌ها از خرداد ماه سال آینده شروع و تا پایان آذر ماه سال ۸۶، تمامی آنها نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت، تعداد حساب‌های جاری الکترونیک ملت (جام) گشایش شده در این بانک را ۹۴۴هزار فقره عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا پایان سال ۸۵ به یک‌میلیون حساب برسد.

وی با بیان این نکته که تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت نیز یک‌هزار و ۲۰۰دستگاه است، تاکید کرد: این بانک به لحاظ نسبت تعداد خودپرداز به تعداد شعب، بالاترین نسبت را در میان بانک‌های دولتی به خود اختصاص داده است.