تعاونی‌های اعتباری که نتوانند مجوز بانک مرکزی را بگیرند به معنای این است که دیگر وجود ندارند مگر آنکه خودشان برای اصلاح مجدد و تطبیق با ضوابط پیش‌بینی شده بانک مرکزی اقدام کنند. محمد عباسی، وزیر تعاون، در گفت‌وگو با ایسنا از اخذ مجوز بیش از هزار تعاونی‌ اعتبار از سوی بانک مرکزی خبر داد و افزود: هم اکنون بیش از هزار تعاونی اعتبار در حال اخذ مجوز از بانک مرکزی و پیگیری مراحل تطبیق خود با مقررات و ضوابط بانک مرکزی هستند که این رقم اکثریت تعاونی‌های اعتبار را شامل می‌شود. وی ادامه داد: برای آن عده اندک از تعاونی‌های اعتبار نیز با بانک مرکزی به تفاهم خاصی نرسیدیم، زیرا بنا شد تا از ظرفیت آنان استفاده شود، اما قدر مسلم، تعاونی‌های اعتباری که نتوانند مجوز بانک مرکزی را بگیرند به معنای این است که دیگر وجود ندارند مگر آنکه برای اصلاح مجدد و تطبیق خود با ضوابط پیش‌بینی شده بانک مرکزی اقدام کنند. عباسی درعین حال تاکید کرد: همچنان با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم تا باقی تعاونی‌های اعتباری که موفق به اخذ مجوز نشدند، وارد این چرخه کنیم که خوشبختانه تاکنون هزار تعاونی اعتبار برای ادامه فعالیت خود مجوز لازم را گرفته‌اند.

وزیر تعاون درباره تاسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون نیز گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری با هدف حمایت از تعاونگران بدون وثیقه پیش‌بینی و تعریف شده است و تنها شعبه آن تا پایان سال‌جاری یا اوایل سال ۸۹ در تهران تاسیس خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم تلاشگران عرصه تعاون را به شکل شایسته‌تر و بهینه‌تر در جهت اخذ تسهیلات تحت پوشش وزارت تعاون قرار دهیم، تاسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون را در دستور کار قرار دادیم که پس از تبیین اساسنامه و ارائه آن به دولت، به تصویب رسید و با ابلاغ نهایی آن از سوی مراجع قانونی، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری به شکل متمرکز در تهران شکل خواهد گرفت.