گروه بازار پول - موسسه اعتباری توسعه خدماتی مانند شتاب، سحاب، ساتنا، پایا، سوئیفت، توسعه کارت ارزی و خدمات متنوع بانکی را در سبد محصولات خود دارد.

دکتر مستخدمین حسینی، مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه در ابتدا به آنچه در دی ماه سال ۱۳۸۷ به عنوان موسسه اعتباری توسعه تحویل گرفته اشاره کرد و در این خصوص وجود فعالیت‌هایی با سمت و سوی قرض‌الحسنه و عدم برنامه منسجم در عرصه بانکداری نوین را مهمترین شاخصه آن دوران می‌داند و در ادامه از استقرار فعالیت‌هایی با حمایت‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران خبر می‌دهد که توانست پل ارتباطی را میان موسسه و نظام بانکی کشور پدید آورد که از آن جمله می‌توان به اتصال به شبکه شتاب، انتقال وجوه بین بانکی از طریق ساتنا (برای مبالغ بیشتر از ۱۵۰ میلیون ریال)، سحاب (برای مبالغ تا ۱۵۰ میلیون ریال) و نقل و انتقال وجوه دارندگان کارت‌های عضو شتاب توسط دستگاه‌های خود پرداز تا مبلغ ۳۰میلیون ریال اشاره کرد.

وی تاکید کرد: کلید استانداردسازی فعالیت‌های موسسه در دو محور تطبیق فعالیت‌ها با مقررات داخلی و مقررات بین‌المللی زده شد. وی با اشاره به افزایش سرمایه و طی مراحل قانونی، تطابق سایر فعالیت‌های موسسه با استانداردهای بانک مرکزی و مقررات داخلی کشور را به اذعان بازرسان نهاد عالی ناظر پولی مطلوب عنوان می‌کند و بحث تطبیق با مقررات را با محور تطابق با استانداردهای بین‌المللی ادامه می‌دهد و می‌گوید: موضوع مدیریت ریسک و تطبیق با مقررات‌های کمیته بازل یک با تشکیل کارگروه‌هایی دنبال و پیاده‌سازی شد و تا پایان سال در این دو محور همسان‌سازی نهایی به عمل خواهد آمد.

مدیر عامل موسسه اعتباری توسعه تشکیل کارگروه‌های اصلاح نسبت کفایت سرمایه، اصلاح ساختار اداری، اصلاح ساختار مالی، اصلاح ساختار اعتباری و وصول مطالبات، اصلاح ساختار‌های بازاریابی، اصلاح ساختار فعالیت‌های بین‌المللی و برنامه جامع انفورماتیک را به عنوان ابزار‌های مهم و تاثیرگذار در تحقق اهداف تعیین شده می‌داند و در ادامه نگاه ویژه خود را به عملکرد هر یک از کارگروه‌ها تشریح می‌کند.

وقتی از دکتر مستخدمین حسینی خواستیم که در یک یا دو جمله بیان کند که موسسه اعتباری توسعه چه بود و چه شد؟ وی گفت: تشریح آنچه در این مدت حاصل شد در یک جمله کوتاه بسیار سخت است، اما در ادامه به گوشه‌هایی از آنچه در این مدت انجام شده اشاره خواهم کرد تا شما و خوانندگان گرامی ‌بدانید که موسسه چه بود و چه شد.

به گفته وی، برای دست یابی به استاندارد ۸ درصدی در شاخص نسبت کفایت سرمایه و متعادل‌سازی دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه این نسبت ۶۰ درصد ارتقا یافت.