پیش‌بینی سود 45 تومانی برای هر سهم بیمه دانا

مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای تهیه و تنظیم امیدنامه این شرکت در مراحل نهایی است، گفت: سودی که برای سال جاری پیش‌بینی شده حدود ۴۵ تومان است. هادی اویار حسین در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت شرکت بیمه دانا برای ورود به بورس اظهار داشت: مدیریت شرکت بورس در حال انجام کار‌های نهایی و ارائه توضیحات بیشتر امید‌نامه هستند تا یکشنبه آینده در هیات پذیرش مطرح شود. وی در خصوص افزایش سرمایه شرکت افزود: شرکت‌های بیمه‌ پس از واگذاری باید افزایش سرمایه دهند که در مجمع عادی مطرح و مجمع فوق‌العاده با گزارش سازمان حسابرسی برای این کار تشکیل می‌شود و سپس افزایش سرمایه می‌دهند.

وی تصریح کرد: طبق مقررات، شرکت‌های بیمه‌ای که می‌خواهند در بیمه اموال، اشخاص و مسوولیت کار کنند باید حداقل ۲۸میلیارد تومان سرمایه و شرکت‌هایی که قبولی بیمه اتکایی دارند، ۴۰میلیارد تومان سرمایه داشته باشند، بنابراین بیمه دانا نیز چون قبول اتکایی دارد باید ۴۰‌میلیارد تومان سرمایه داشته باشد.

مدیرعامل بیمه دانا در خصوص افزایش سرمایه این شرکت به بیش از ۴۰‌میلیارد تومان گفت: مسلما این برنامه را خواهیم داشت و معمولا شرکت‌ها با برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند، افزایش سرمایه داده، به یک وضعیت متعادل خواهند رسید و سپس برای مراحل بعد برنامه‌ریزی می‌کنند، ولی فعلا هدف اولیه شرکت ۴۰‌میلیارد تومان است و بعد برای مراحل بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

اویار حسین درباره پیش‌بینی سود بیمه دانا در سال جاری اظهار داشت: پیش‌بینی سود در سال جاری حدود ۴۵تومان است، همچنین در ۶ ماه گذشته حق بیمه صادره شرکت حدود ۱۸۰‌میلیارد تومان بوده است.

وی در پایان درباره مزیت ورود به بورس برای شرکت اظهار داشت: شفافیت عملیات شرکت و از بین رفتن مقرراتی که برای شرکت محدودیت‌هایی در زمینه خرید ساختمان، اجاره آن و استخدام ایجاد می‌کند از جمله مزایای ورود بیمه دانا به بورس است.