دنیای اقتصاد- نرخ برابری یورو در مقابل دلار به سطح ۴۹۷/۱ در بازارهای سنگاپور دست یافت که از سال ۱۹۹۹ و آغاز ورود یورو به بازار جهانی بی سابقه بوده است. در بازار نیویورک این میزان ۴۸۵/۱ بوده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سه‌ماه اول سال ۲۰۰۸ میلادی این نرخ تا حد ۵۷/۱ دلار اوج بگیرد. پیش‌بینی برابر شدن ۵۷/۱ دلار با یک یورو

گروه بازارپول- سقوط ارزش دلار در مقابل سبدی از ارزهای عمده جهان همچنان ادامه دارد و در عوض ارزش طلا در بازارهای جهانی فراتر از ۸۰۰دلار به پیش می‌رود.

روز گذشته ارزش دلار در مقابل ین ژاپن، یورو، پوند انگلیس، فرانک سوییس،‌ یوآن چین و دیگر ارزهای عمده به رکورد جدیدی در دست یافتن پایین‌ترین نرخ خود طی سال‌های اخیر دست یافت.

نرخ برابری یورو در مقابل دلار به سطح ۴۹۶۷/۱ نیز در بازارهای سنگاپور دست یافت که از سال ۱۹۹۹ و آغاز ورود یورو به بازار بی سابقه بوده است. در بازار نیویورک این میزان ۴۸۴۹/۱ بوده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سه ماه اول سال ۲۰۰۸ میلادی این نرخ تا حد ۵۷/۱ سقوط کند. دلار در مقابل ین ژاپن نیز به رکورد ۶۹/۱۰۷ دست یافت که از دهم ژوئن ۲۰۰۵ بیشترین حد رشد ین در مقابل دلار ذکر شده است.

همچنین دلار آمریکا با ۲/۰درصد افت به نرخ برابری ۳۹۸۹/۷ در مقابل یوآن چین رسیده است. کاهش ۱/۱درصدی در مقابل فرانک سوییس نرخ برابری دلار را به ۰۸۹/۱ رسانده است. دلار از سویی ۴/۰درصد دیگر در مقابل پوند انگلیس سقوط کرد تا نرخ برابری آن به ۰۷۰۲/۲ برسد. از این رهگذر، هر اونس طلا برای فروش فوری با وجود اینکه روز پنج‌شنبه در حد ۸۰۳ دلار بود،‌ روز گذشته به ۸۱۱دلار رسید که نسبت به قیمت روز چهارشنبه ۱۳دلار رشد داشته است. قیمت انواع سکه بهار آزادی در بازار داخلی روز پنج‌شنبه تغییری نسبت به روز قبل از آن نداشته است، اما انتظار می‌رود امروز با رشد قابل توجهی همراه شود.

طی سال‌جاری میلادی معامله یورو در مقابل دلار آمریکا ۲/۱۳درصد بازدهی داشته است.

بلومبرگ در گزارشی به نقل از North America Economist نوشت که گروه مالی citigroup در ۳۱ نوامبر امسال پیش‌بینی کرده است که تا ۳۱ ماه مارس سال ۲۰۰۸ نرخ بهره شبانه (overnight) بین بانکی در آمریکا از ۵۰/۴درصد به ۵/۳درصد برسد. Merrill lynch، سومین شرکت خدمات مالی بزرگ آمریکایی این میزان را تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ در حدود ۲درصد پیش‌بینی کرده است. از سویی میزان نظرسنجی‌ها برای کاهش نرخ بهره پایه تا حد ۲۵/۴درصد از میزان ۶۶درصد به ۹۰درصد رسیده است. زیان ناشی از وام‌های اعتباری (subprime) احتمالا تا ۳۰۰میلیارد دلار خواهد رسید. استمرار کاهش ارزش دلار برخی از کشورها را نیز به تغییر در ترکیب دلاری ذخایر ارزی خود وا داشته است.