مدیرعامل بیمه البرز ضمن انتقاد از تداوم اجرای قانون بیمه شخص ثالث بدون درنظرگیری تعرفه مناسب از ورشکستگی احتمالی شرکت‌‏های بیمه ابراز نگرانی کرد.

محمد ابراهیم امین، مدیر عامل بیمه البرز در گفت‌‏وگو با ایلنا، نسبت به عدم اصلاح تعرفه حق بیمه شخص ثالث ابراز نگرانی کرد و گفت: نگرش این قانون جدید بر گسترش پوشش بیمه‌‏ای برای مردم، سرنشینان، افراد ثالث و رانندگان است؛ ما هم از ارائه پوشش‌‏های بیشتر به مردم استقبال می‌‏کنیم، اما هرخدمت وقتی گسترش پیدا می‌‏کند، باید بهایش دریافت شود.

وی افزود: وقتی پوشش‌‏های ما گسترش پیدا می‌‏کند، باید در ازای پوشش‌‏هایی که قبلا وجود نداشت مثل حوادث غیرمترقبه، در برگرفتن همه سرنشینان به استثنای راننده مقصر، بالا رفتن سهم صندوق تامین خسارات بدنی، زیر پوشش رفتن حوادث طبیعی، تساوی پرداخت خسارت به زن و مرد و تساوی پرداخت خسارت به مسلمان و غیرمسلمان که قبلا وجود نداشته است، حق بیمه افزایش یابد.

امین خاطرنشان کرد: ما در گذشته این‌‏ها را پوشش نمی‌‏دادیم، بنابراین در نرخ‌‏ها و محاسباتمان هم تاثیر نمی‌‏دادیم. در حال حاضر که این پوشش‌‏ها اضافه شده است، پرداخت خسارت ما نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل بیمه البرز ابراز داشت: استخری را در نظر بگیرید که ورودی و خروجی دارد. اگر ورودی را ببندند و خروجی را گشاد کنند، این استخر خالی می‌‏شود، بنابراین ورودی و خروجی باید با هم تنظیم شود.

وی ارسال نامه به رییس بیمه مرکزی را که جزئیات آن در خبرگزاری ایلنا منتشر شد، تایید کرد و گفت: نامه‌‏ای که به بیمه مرکزی نوشتیم گزارش کارشناسی بود. البته اصلا بحث اعتراض نبود، گفتیم این ورودی اگر ثابت نگه داشته شود و خروجی را گشاد کنیم، این استخر خشک می‌‏شود؛ بنابراین خروجی به اندازه ۷۰درصد باید گشاد شود، ورودی را هم به اندازه ۷۰درصد باز کنیم تا بتوانیم این تعادل را حفظ کنیم و خدمت‌‏رسانی را به جامعه و مردم ادامه دهیم وگرنه بعد از مدتی ورشکست می‌‏شویم.

مدیرعامل بیمه البرز اظهار داشت: صنعت بیمه درصدد خدمت به جامعه است. بحث این نیست که چند زندانی داریم، بحث این است که چه تعداد از زندان نجات پیدا کردند.

وی تصریح کرد: صنعتی که سالی دو میلیارد دلار خسارت به مردم می‌‏دهد و ۶۰ تا ۷۰درصد خسارات را هم روی همین حوادث رانندگی پرداخت می‌‏کند، خدمت بسیار بزرگی را انجام می‌‏دهد.

امین خاطرنشان کرد: زمانی دیدگاهی است که فکر می‌‏کند این شرکت‌‏ها شرکت‌‏های سوبسید بگیرند و ما بهشان تکلیفی می‌‏کنیم بروند انجام بدهند و اگر زیان کردند، از خزانه دولت پرداخت می‌‏کنیم تا زیان جبران شود، ولی بیمه‌‏های بازرگانی بنا نیست از خزانه دولت چیزی بگیرند و در ازای سوبسید بیمه‌‏گری کنند، باید از مردم بگیرند و به مردم بدهند، در نتیجه ماهم حرفمان این است که قانون جدید بیمه شخص ثالث که تصویب شد در صورتی لازم‌‏الاجرا است که هفت آیین‌‏نامه اجرایی آن تصویب و به بیمه‌‏ها ابلاغ شود. ما مجری این قانون هستیم و از پوشش بیشتر استقبال می‌‏کنیم، وقتی پوشش‌‏ها بیشتر شود مردم راضی‌‏تر خواهند بود.

وی تصریح کرد: ما اصلا به دنبال این بودیم که بتوانیم پوشش‌‏های بیشتری به مردم ارائه کنیم و حتی آماده‌‏ایم کسی که تصادف می‌‏کند به خانه‌‏اش برود، ما حاضریم همه سرویس‌‏ها را به وی ارائه کنیم، سرویس قضایی، درمانی، مشاوره، دیه و... ولی باید بتوانیم هزینه آن را هم تامین کنیم. ما کارخانه چاپ اسکناس نداریم، ما از مردم می‌‏گیریم و به مردم می‌‏دهیم.

مدیرعامل بیمه البرز گفت: حرف ما این است که تعادلی بین ورودی صنعت بیمه و خروجی از صنعت بیمه برقرار باشد. این تعادل را مقدارها مشخص می‌‏کند، ما بررسی کردیم با توجه به پوشش‌‏های اضافه شده پرداخت خسارت هم ۷۰درصد خسارت بیشتر شده و ما باید ۷۰درصد حق بیمه بیشتر دریافت کنیم.