مشتریان خوش‌حساب تا 62فقره وام دریافت می‌کنند

فاطمه بهادری

مشتریان خوش‌حساب بانک رفاه از یکسری امتیازات بهره‌مند می‌شوند. این طرح برای مشتریانی است که چک برگشتی و تسهیلات معوق ندارند و عملیات بانکی خود را نزد بانک رفاه متمرکز کرده‌اند.

دکتر پیمان نوری رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک رفاه با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس طرح جدیدی که بزودی بانک رفاه اجرا خواهد کرد، مشتریان خوش‌حساب این بانک به سه گروه الف - ب و ج تقسیم می‌شوند و از امتیازات و هدایای بانک بهره‌مند می‌شوند. وی با تاکید بر اینکه دسته‌بندی مشتریان بر مبنای متوسط مانده حساب جاری آنها در یک سال محاسبه می‌شود، افزود: متوسط مانده حساب جاری مشتریان گروه الف، حدود یکصد‌میلیون تومان است.

مدیرعامل بانک رفاه تصریح کرد: مشتریان گروه الف می‌توانند در یک دوره یکساله نسبت به معرفی ۶۲ متقاضی (تسهیلات خرد) به بانک جهت دریافت تسهیلات خرید خودرو‌، کالا‌، جعاله تعمیرات اقدام نمایند.

وی تعداد این تسهیلات را برای هر یک از مشتریان گروه ب و ج به ترتیب ۴۲ و ۳۲فقره اعلام کرد. همچنین به گفته دکتر نوری برای مشتریان گروه الف - ب و ج به ترتیب تا سقف ۰۰۰/۲۰۰/۷ ریال‌، ۰۰۰/۸۰۰/۴ ریال و ۰۰۰/۶۰۰/۳ ریال در سال تخفیف در انواع کارمزدهای خدمات بانکی محاسبه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشتریان خوش‌حساب گروه‌های الف، ب و ج به ترتیب تا سقف ۶۳۰، ۵۳۰ و ۴۳۰ میلیون ریال از انواع خدمات بیمه‌ای به صورت رایگان توسط بانک رفاه بهره‌مند می‌شوند، افزود: همچنین صندوق‌های امانات بزرگ، متوسط و کوچک تا یکسال به صورت رایگان در اختیار گروه‌های فوق قرار می‌گیرد.

وی گفت: ارائه کارت اعتباری تا سقف ۱۰میلیون ریال از دیگر هدایای بانک رفاه به مشتریان خوش‌حساب است. در عین اینکه به مناسبت‌های مختلف هدایایی نیز به این مشتریان ارائه می‌شود. مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه امتیازات فوق مختص مشتریان حقیقی است، افزود: اگر یکی از مشتریان خوش حساب به شعبه‌ای از بانک مراجعه کند که شلوغ است، رییس شعبه به وی خدمات ارائه می‌کند.

تنها سازمان ایرانی در رتبه‌بندی بنیاد کیفیت اروپا

مدیرعامل بانک رفاه با تاکید بر اینکه این بانک برای چهارمین سال متوالی، رتبه اول مشتری مداری در کشور را دریافت کرده، افزود: در عین حال نام بانک رفاه به عنوان تنها سازمان ایرانی در گزارشات سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ بنیاد کیفیت اروپا قرار گرفت.

وی گفت: بانک رفاه امیدوار است که گواهی سطح دوم کیفیت را نیز از سوی بنیاد کیفیت اروپا در سال‌جاری دریافت کند. مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه تعهد به تعالی سطح اول و اشتهار به تعالی سطح دوم کیفیت است، افزود: ممیزی بنیاد کیفیت اروپا مستقل است. وی در خصوص خصوصی‌سازی بانک رفاه اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی، مالک بانک رفاه است و این سازمان می‌تواند در مورد دارایی‌اش تصمیم‌گیری کند. دکتر نوری با بیان اینکه ۹۳درصد از سهام بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، افزود: براساس قانون این سازمان باید نسبت به واگذاری‌ سهام بانک طبق قانون و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اقدام کند و چگونگی‌ این واگذاری نیز باید توسط تامین اجتماعی مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سازمان تامین اجتماعی طی سال گذشته ۱۵۰۰میلیارد ریال از منابعش را از بانک رفاه خارج و در بانک‌های دیگر سپرده‌گذاری کرده است، گفت: این سازمان مختار است در خصوص منابعش تصمیم‌گیری کند و در بانک‌هایی که نرخ سود بالاتری می‌دهند، سپرده‌گذاری کند. وی افزود: بانک رفاه ۶۰درصد رشد منابع طی دو سال گذشته داشته و در دو سال گذشته نیز حتی یک ساعت هم بانک هیچ اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته است. وی با بیان اینکه بانک رفاه در سال ۸۶، ۴۵۵میلیارد ریال سود خالص داشته است، تصریح کرد: این سود در حالی محقق شده است که سرمایه پایه بانک ۹۰میلیارد تومان بوده است. وی کفایت سرمایه بانک رفاه را در پایان سال ۱۳۸۶‌، ۵/۴درصد و منابع بانک را ۶۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد.