گروه بنگاه‌ها - فاطمه بهادری: شرکت لیزینگ اقتصاد نوین لوح زرین جشنواره ملی بهره‌وری را دریافت کرد. بر اساس رای داوران و تایید کمیته علمی سومین جشنواره ملی بهره‌وری، از تجربه ارتقای بهره‌وری شرکت لیزینگ اقتصاد نوین در قالب پروژه استراتژی انسان محوری با رویکرد ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی تجلیل و لوح زرین جشنواره به آن اختصاص داده شد. پروژه انسان محوری با رویکرد ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی از میان ۲۵۸ پروژه ارائه شده به جشنواره از سوی داوران جشنواره به عنوان پروژه برتر شناخته شد. در این مراسم محمد کاظم، مدیرعامل شرکت لیزینگ اقتصاد نوین در هنگام ارائه پروژه استراتژی انسان محوری با رویکرد ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی استراتژیک سه ساله شرکت است، آن را در سه بخش پشتوانه فکری و نظری، اقدامات عملی و دستاوردها و نتایج کمی و کیفی حاصل از آن برای حاضران تشریح کرد.

کاظم ذی‌نفعان کسب و کار امروز را سهامداران مشتریان و کارکنان معرفی کرد که از ویژگی مشترک انسان بودن برخوردار بوده و هر یک قادر هستند دانایی‌های خود را به توانایی تبدیل کنند و در فراز و فرودهای بازار اثرگذار باشند و حاصل ساختار و کارکرد فعالیت‌هایشان را به سوی ارزش آفرینی و رفع چالش‌های پیش رو هدایت کنند و با استفاده از فرآیند مساله‌یابی، چاره جویی، ارائه راه‌حل، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به انسان‌ها و سازمان‌های چابک و هوشمندی تبدیل شوند که از بهره‌وری بالایی برخوردارند. وی با معرفی فرآیندهای عملیاتی جذب، افزایش دانایی و مهارت‌های عملی، به کارگیری صحیح نیروی انسانی در جایگاه سازمانی به شیوه‌های حفظ و نگهداری نیروی انسانی پرداخت و مدل به کار گرفته شده در شرکت لیزینگ اقتصاد نوین را توضیح داد. در مدل معرفی شده محاسبه بهره‌وری با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) چگونگی اندازه‌گیری شاخص‌های بهره‌وری در جزء و کل که سبب افزایش و کاهش بهره‌وری می‌شوند، توضیح داده می‌شود و فرآیند‌های پایش این شاخص‌ها در نیروی انسانی شرکت نیز از طریق داده‌هایی خروجی اندازه‌گیری می‌شوند.

کاظم در خاتمه نتایج کمی و عملی تجربه شده از ارتقای بهره‌وری را برای ذی نفعان در شرکت لیزینگ اقتصاد نوین ارائه کرد و گفت: پروژه انسان محوری با رویکرد ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی برای سهامداران افزایش بازده فروش، بازده حقوق صاحبان سهام، افزایش سود هر سهم و کاهش ریسک اعتباری را به دنبال داشته و برای مشتریان بهبود فرآیندهای عملیاتی خدمات، تبدیل مشتریان بد حساب به مشتریان خوش‌حساب و افزایش کسب رضایت مشتریان تا میزان ۸۵درصد و برای کارکنان، ارتقای سطح علمی و مهارت‌های عملی، افزایش سطح رفاه از طریق افزایش درآمد با سهیم شدن در سود ناشی از ارتقای بهره‌وری و در نهایت شکل گرفتن شرکت به عنوان سازمانی چابک و هوشمند بوده است.