گروه بازار پول- سرپرست جدید پژوهشکده بیمه گفت: ورود پژوهش‌های کاربردی به مبانی تصمیم‌گیری در

سیاست‌های صنعت و بازار بیمه ایران ضروری است. غدیر مهدوی، سرپرست جدید پژوهشکده بیمه گفت: رویکرد پژوهشکده بیمه ایجاد شخصیت واقعی پروهشی است و باید سیاست‌های این بخش، پژوهش محور و مبتنی بر تحقیق و توسعه شود. وی افزود: توسعه دانش بازاریابی خدمات بیمه‌ای، مدیریت ریسک و به ویژه مطالعات دقیق و کارشناسانه بیمه‌های زندگی در اولویت است.وی با تاکید بر ضرورت تغییر رویه پژوهشکده بیمه گفت: پژوهشکده را محل انجام پژوهش‌های بیمه‌ای قرار دهیم نه اینکه محل برون‌سپاری پژوهش‌ها باشد و گروه‌های پژوهشی را با جذب نیروهای توانمند و حداقل ۲۵ نفر در سطح کارشناسی ارشد و دکترا فعال می کنیم تا نیاز‌های صنعت بیمه را بررسی کنند و راهکار ارائه کنند.

مهدوی افزود: باید نیازهای صنعت بیمه در این پژوهشکده تبیین و استخراج شود و به اتاق فکر صنعت بیمه و راهکارهای توسعه و پیشرفت شاخه‌های مختلف تبدیل شویم.

وی همچنین از برنامه‌های بررسی بیمه‌نامه‌ها در سطح صنعت بیمه کشور خبر داد و گفت: باید متناسب با تغییر شرایط اقتصادی و اجتماعی باید ساختار بیمه‌نامه‌ها نیز متحول شود و نتایج پژوهش‌های خود را به شورای‌عالی بیمه و بیمه مرکزی می‌دهیم تا در صورت نیاز و پس از تصویب اجرا شود، باید مشکلات ابتدا در اینجا مطرح و بررسی شود و پس از آن به مرحله اجرا برسد و مواردی که باید متناسب با تغییر شرایط اقتصادی باید به بیمه‌نامه‌ها اضافه شود، تحقق یابد.

رییس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه صنعت بیمه، فعالیتی ریسکی است و بیمه باید ریسک‌ها را بپوشاند، اظهار کرد: اگر حق بیمه‌ها در فضای رقابتی عادلانه و منطقی نباشد، شرکت‌های بیمه‌ای به سمت ورشکستگی خواهد رفت.

مهدوی گفت: پژوهشکده تلاش می‌کند در دوره جدید به عنوان اتاق فکر صنعت بیمه راه‌های پیشرفت و توسعه این حوزه را طراحی کند، در آغاز راه هستیم و بحث بازاریابی کارآ و منطقی در صنعت بیمه مهم است تا از احتمال ورشکستگی جلوگیری شود. باید از بازاریابی بخش غیرتخصصی دور شویم و برای بهبود صنعت بیمه تلاش کنیم.