گروه بنگاه‌ها- با حضور مدیرعامل بانک گردشگری دو شعبه جدید این بانک در رامسر و سلمانشهر افتتاح شد.

مدیرعامل بانک گردشگری ایران گفت: «امسال بنا داریم ۵۰ شعبه در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم گردشگری و اقتصادی دایر کنیم». منوچهر زمانی در افتتاح هشتمین شعبه این بانک در شهر گردشگری سلمانشهر واقع در پروژه عظیم قو الماس خاورمیانه که با حضور مسوولان غرب مازندران و بخش سلمانشهر همراه بود، گفت: «بانک گردشگری کاملاً خصوصی است و حوزه فعالیت آن علاوه بر گردشگری تجاری نیز است». وی به بیان حوزه عملکردی و خدمات بانک پرداخت و افزود: «بانک گردشگری از بهمن ماه ۱۳۸۹ با مجوزی که از شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی اخذ کرده بود آغاز به فعالیت کرد و در حال حاضر با افتتاح این شعبه در سلمانشهر و رامسر در غرب مازندران دارای هشت شعبه در کشور است».

مدیر عامل بانک گردشگری خاطرنشان کرد: «شعبه سلمانشهر هشتمین آنهاست و ما امسال بنا داریم ۵۰ شعبه در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم گردشگری و اقتصادی دایر کنیم».

وی تصریح کرد: «۲۸ تا ۳۰ شعبه از این تعداد تا اواسط تیرماه و یا مرداد ماه سال جاری افتتاح شده و آغاز به فعالیت می‌کند».

‌زمانی مهم‌ترین شعب راه‌اندازی شده در حال حاضر کشور را در تهران، مشهد مقدس، تبریز و رشت عنوان کرد و گفت: «امروز شعبه سلمانشهر و رامسر را نیز افتتاح کردیم».

وی درباره حوزه فعالیت مالی بانک گردشگری با تاکید بر اینکه این بانک خصوصی و حوزه فعالیت مالی آن منحصر به بحث گردشگری نیست، ادامه داد: «این بانک صددرصد متعلق به بخش خصوصی است و با وجود اینکه این بانک گردشگری است کار آن کاملاً تجاری محسوب می‌شود و تمام صنوف و اقشار جامعه را در بر می‌گیرد اما توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد و این مقوله به این معنا نیست که این بانک فقط در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند».

مدیرعامل بانک گردشگری ایران با اشاره به اینکه این بانک نوپاست و در ابتدای راه نیازمند توجه همه مردم و تجار به ویژه سرمایه‌گذاران است، تاکید کرد: «ما با توجه به ترکیب سپرده‌های بانک و براساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی درباره جذب سرمایه و ارائه تسهیلات فعالیت خواهیم کرد و در این راستا با تجهیز زیر ساخت‌های الکترونیک بانک و ارائه سرویس‌های مورد نیاز از طریق فضای مجازی سعی کرده‌ایم خدمات بانکی را به‌نحوی طراحی کنیم که کاربران و مشتریان بانک بتوانند به بهترین شکل ممکن و سهل‌الوصول از خدمات بانکی ما به نحوی که شایسته آنهاست بهره‌گیری کنند». وی با اشاره به اینکه در این بانک علاوه بر بهره‌گیری از تجارب مدیران باسابقه در کل شبکه بانکی و شعب در مورد اشتغالزایی جوانگرایی مورد اهمیت بوده است، تاکید کرد: «میانگین سن کارکنان ما در این بانک در کل شبکه بانکی ۳۳ سال و در شعب ۲۶ سال است که این میانگین سنی بسیار مطلوب است و امیدواریم مردم ایران با استقبالی که از این بانک در شهرهایشان می‌کنند از خدمات در خور شایسته کارکنان ما نسبت به خود راضی شوند».

شهردار سلمانشهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اقتصاد سلمانشهر وابسته به گردشگری است، بیان داشت: «باید برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهر تلاش کرد».