مانده مطالبات معوق بانک‌های خصوصی در سال ۸۴، دو‌هزار و ۲۴۴‌میلیارد ریال بوده است بدین ترتیب میزان مطالبات معوق سه‌درصد از تسهیلات اعطایی در هر یک از بانک‌های خصوصی را تشکیل می‌دهند. در سال‌های ۸۰ تا ۸۴، میزان سپرده‌های بانک‌های خصوصی به طور متوسط در هر سال ۳۴ برابر شده است. این‌درصد بالای رشد مربوط به شروع فعالیت این بانک‌ها و کوچک بودن ارقام پایه‌ای است.

سپرده‌گذاران در تشکیل بدهی بانک‌های خصوصی سهمی ‌بیش از ۸۰‌درصد را به خود اختصاص داده‌اند که بیانگر سپرده‌ای بودن منابع این بانک‌ها است. بانک‌های خصوصی در سال ۸۴ سهم چهار‌درصدی خود را از بانک‌های دولتی و خصوصی به نزدیک ۱۰‌درصد افزایش داده‌اند.

بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی در سال ۸۴، ۲۶‌میلیارد ریال و به بانک‌ها و موسسات اعتباری ۴۱۴‌میلیارد ریال بوده است.

مجموع سپرده‌های این بانک‌ها در سال ۸۴، ۱۰۲‌هزار و ۷۴۹‌میلیارد ریال و ذخایر و سایر بدهی‌های بانک‌های خصوصی نیز ۹‌هزار و ۵۲۸‌میلیارد ریال بوده است.

ترکیب سپرده‌های بانک‌های خصوصی در سال ۸۴، نشان دهنده جایگزینی سپرده‌های دیداری و بلندمدت با سپرده‌های کوتاه مدت است. قسمت اعظم سپرده‌های بانک‌های خصوصی از نوع بلندمدت است اما در سال ۸۴ این سهم در اکثر بانک‌ها کاهش یافته است.

سهم بدهی‌های نوع دوم بانک‌های خصوصی در سال ۸۴ افزایش یافته است اما کاهش بدهی‌های نوع سوم، منابع بانک‌های خصوصی را در این سال کمی‌ ریسکی‌تر کرده است. این موضوع موجب شده که این بانک‌ها سهم دارایی‌های نوع دوم خود را به میزان ناچیزی کاهش دهند و آن را با دارایی‌های نوع اول جایگزین کنند.

به طور کلی بدهی‌های بانک‌های خصوصی بدهی‌های قابل اطمینانی هستند اما در سال ۸۴ ریسک بدهی‌های آنها کمی‌ بالا رفته است. سهم عمده دارایی‌های بانک‌های خصوصی را تسهیلات اعطایی تشکیل می‌دهند و پس از آن مطالبات از بانک مرکزی نقش مهمی‌ ایفا می‌کند. سهم تسهیلات اعطایی از دارایی‌های بانک‌های خصوصی نشان می‌دهد که به بخش‌های مختلف اقتصادی اعطا شده است.

در سال ۸۴ سهم تسهیلات اعطایی از دارایی‌های بانک پارسیان ۷۱‌درصد، بانک کارآفرین ۵۸‌درصد، بانک سامان ۶۷‌درصد و بانک اقتصاد نوین ۶۶‌درصد بوده است.

تسهیلات اعطایی بانک‌های خصوصی به بخش کشاورزی در سال ۸۴، ۱۸۹‌میلیارد ریال، به بخش صنعت و معدن ۲۲‌هزار و ۶۶۱‌میلیارد ریال، به بخش ساختمان و مسکن ۱۶‌هزار و ۷۸۰‌میلیارد ریال، به بخش خدمات ۱۲‌هزار و ۱۱۶‌میلیارد ریال و به بخش بازرگانی ۱۴‌هزار و ۵۹۳‌میلیارد ریال بوده است. بدین ترتیب کل تسهیلات اعطایی بانک‌های خصوصی به بخش‌های اقتصادی در سال ۸۴، ۶۶‌هزار و ۳۳۹‌میلیارد ریال بوده است.

با توجه به ترکیب بدهی‌های ریسکی بانک خصوصی، انتظار نمی‌رود که ترکیب دارایی‌های ریسکی بانک‌های خصوصی تغییر چندانی کند با وجود این و با توجه به ریسکی‌تر شدن ناچیز بدهی‌ها، دارایی‌ها اندکی نقدتر شده‌اند.

در حال حاضر تعداد شعب بانک‌های خصوصی در داخل کشور ۱۹۹ شعبه است در حالی که در خارج از کشور هیچ شعبه‌ای ندارند.

میزان اقلام خارج از ترازنامه بانک‌های خصوصی در حدود ۱۷/۰برابر بدهی این بانک‌ها است.

بانک پارسیان ۸۸‌درصد از کارت‌های اعتباری صادر شده را در دست دارد. البته بانک سامان نیز با سهم ۱۱‌درصدی خود در این بخش فعال است. بانک کارآفرین یک‌درصد و بانک اقتصاد نوین نیز هیچ سهمی‌ ندارد.