موجودی انبارهای خود را اعلام کنید

گروه بازرگانی- براساس اطلاعیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بنکداران، انبارداران و سردخانه‌داران مستقل و وابسته ملزم به اعلام موجودی انبارهای خود تا بیستم آبان ماه شدند. به گزارش روابط‌عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در راستای اجرای هرچه مطلوب تر قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و بنا به ضرورت آگاهی سازمان حمایت از میزان موجودی اقلام مهم و اساسی طرح، تمامی انبارداران، سردخانه‌داران و بنکداران در سراسر کشور باید حداکثر تا ۲۰ آبان ماه سال جاری، موجودی انبارهای خود را اعلام کنند.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این اطلاعیه را به منزله ابلاغیه رسمی تلقی کرده و اجرای آن را برای تمامی واحدهای اقتصادی ذی‌نفع الزامی دانست.

این سازمان همچنین به تمامی واحدهای مذکور در سراسر کشور هشدار داده و در اطلاعیه خود آورده است: عدم اعلام موجودی کالا یا تناقض در آمارهای اعلام شده از سوی واحدهای یاد شده، تخلف محسوب می‌شود و پرونده متخلفان به عنوان اولویت نخست در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون کوچک‌ترین گذشت و چشم پوشی رسیدگی و با متخلفان با اشد مجازات برخورد خواهد شد. یادآور می‌شود که مانور سازمان تعزیرات حکومتی دیروز به طور همزمان با هدف برخورد با متخلفان صنفی در چند استان کشور برگزار شد.

۳۰ هزار پرونده تعزیراتی تشکیل شد

از سوی دیگر معاون بازرسی اصناف با تاکید بر اینکه کالا به وفور در بازار وجود دارد و مردم نباید نگران باشند، گفت: ۴۰۰ هزار بازرسی از سوی اصناف انجام گرفته که ۳۰ هزار پرونده صنفی به تعزیرات ارسال شده است.

رضا کرمی تاکید کرد: اصناف در تنظیم بازار قبل و حین اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام خواهد داد و با توجه به وفور کالا در بازار، به نظر می‌رسد مشکلی از بابت تامین کالا وجود نداشته باشد، اما موضوع توزیع آن در بازار ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد که آن هم با نظارت و بازرسی‌ها حل می‌شود، چراکه اجازه سوءاستفاده نمی‌دهیم.

معاون بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور افزود: در راستای کنترل بازار، اصناف به درستی انجام وظیفه می‌کنند؛ این درحالی است که نزدیک به ۳ میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر در کشور وجود دارد که در کنار ۷۶۰۰ اتحادیه و ۳۲۰ مرکز اصناف، می‌توانند بازوی توانمند دولت برای رسیدن به اهداف اجرای این قانون باشد.

وی تصریح کرد: شورای اصناف از یک سال قبل، نسبت به آموزش ۵ هزار بازرس رسمی و ۳ هزار بازرسی افتخاری در کشور اقدام کرده تا محصولات مورد نیاز مردم در سبد خانوار، با کمترین مشکل در زمان اجرای قانون به دست آنها برسد.

به گفته کرمی، ماهانه بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی در کشور صورت می‌گیرد که از این رقم، نزدیک به ۳۰ هزار پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود؛ این درحالی است که بیشترین تخلفات اصناف مرتبط با عدم نصب برچسب قیمت و ارائه فاکتور است و گران فروشی و کم‌فروشی تنها ۵ درصد از جرایم اصناف را در بر می‌گیرد.

به اعتقاد معاون بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور، کالاهای سبد مصرفی خانوارها نه تنها بعد از اجرای قانون گران نمی‌شود، بلکه به دلیل رقابت، کالا ارزان و کیفیت نیز ارتقا خواهد یافت.