گروه بازرگانی- آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در سال آخر ریاست‌‌جمهوری نیکولا سارکوزی، صادرات ایران به فرانسه ۸/۲ درصد افزایش یافته. در حالی که واردات ایران از فرانسه با کاهش ۵/۸ درصدی حدود ۸/۱ میلیارد دلار برآورد شده است. فرش دستباف، صفحه، ورق و نوار از مس تصفیه شده، چرخ لنگر و قرقره تسمه، مغز پسته و پسته خندان، صفحه، ورق و نوار از مس-نیکل، زعفران بسته‌بندی شده، اجزا و قطعات کلاج، میله‌های فولادی، فرو سیلیسیوم و انگور عمده‌ترین محصولات صادراتی ایران به فرانسه در سال گذشته بوده است.

انواع قطعات خودرو، دارو، شیر برای انتقالات اولئو هیدرولیکی یاپنوماتیکی، بلبرینگ، سرسیم و سایر اتصالات و رابط‌ها برای سیم و کابل، ماشین‌آلات نانوایی یا نان شیرینی‌پزی، ابزارهای سوراخ کردن سنگ یا حفر زمین، واکسن برای دامپزشکی، فرآورده‌های پاکیزگی و آرایشی مو، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون‌سوز تناوبی جرقه‌ای-احتراقی نیز اصلی‌ترین محصولات وارداتی ایران از فرانسه است.

به گزارش «ایسنا» فرانسه از بزرگ‌ترین صادرکنندگان قطعات خودرو به ایران محسوب می‌شود.

در حال حاضر دو خودروساز بزرگ فرانسه یعنی پژو سیتروئن و رنو بزرگ‌ترین خودروسازان خارجی فعال در صنعت خودرو و بازار خودروی ایران محسوب می‌شوند. به تازگی نیز نخست‌وزیر اسبق فرانسه از شرکت ایران خودرو بازدید کرده و بر ادامه همکاری فرانسه با ایران در خودروسازی تاکید کرد. البته رییس‌جمهوری جدید فرانسه هنوز رویکرد خود را درباره همکاری‌های اقتصادی و صنعتی کشورش با ایران اعلام نکرده است. با این حال برخی کارشناسان معتقد هستند که پیروزی سوسیالیست‌ها در فرانسه به معنای چرخش در برخی سیاست‌های تجارت خارجی این کشور نیز هست که مهم‌ترین آن شیوه مواجهه با تحریم‌های غربی علیه ایران است. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که محدودیت‌های تجاری پس از تحریم نفتی ایران توسط اروپا بر مناسبات تجاری غیر نفتی با این کشورها نیز اثر بگذارد. اما باید منتظر ماند و دید که فرانسوا اولاند، نماینده جناح پیروز در انتخابات ریاست‌‌جمهوری فرانسه چگونه روابط تجاری خود با ایران را سیاست گذاری و تنظیم خواهد کرد.