فارنت: شرکت اچ‏تی‏سی از گوشی‏هوشمند دیزایر ۷۲۸ به صورت رسمی در چین رونمایی کرد. این دستگاه که پیش از این در تیرماه سال جاری گواهی آژانس TENNA چین را دریافت کرده بود، حالا قرار است با قیمتی در حدود ۲۷۰ دلار به بازار عرضه شود.

آخرین فبلت ساخت اچ‏تی‏سی از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی HD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ برخوردار است. دیزایر ۷۲۸ در زیر قاب خود از یک چیپست هشت هسته‏ای مدیا تک MT۶۷۵۳ با فرکانس ۳/ ۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T۷۲۰، دو گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‏برد.

دوربین اصلی دستگاه ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. یک باتری ۲۸۰۰ میلی‏آمپر ساعتی به این فبلت نیرو می‏بخشد و به لطف افزونه ۵ ولت و ۵/ ۱ آمپری خود (که به صورت جداگانه فروخته می‏شود) قابلیت شارژ سریع را برای دستگاه فراهم می‏کند.

اچ‏تی‏سی دیزایر ۷۲۸ به صورت پیش‏فرض از سیستم‏عامل محبوب اندروید نسخه ۵.۱.۱ آب‏نبات‏چوبی برخوردار بوده، دوسیم‌کارته است و از نسل چهارم ارتباطات مخابراتی یعنی ۴G LTE پشتیبانی می‏کند. این به این معنی است که این دستگاه قادر خواهد بود تا سرعت انتقال داده ۱۵۰ Mbps را برای کاربران به ارمغان آورد.