جست‌وجوگر ویندوز ۱۰ با سیستم Cortana یکی می‌شود

همکـاران سیـستـم: کنفرانس توسعه‌دهندگان BUILD در دست برگزاری است و مایکروسافت طی آن می‌کوشد تغییرات فراوانی را برای دریافت بازخوردها از اعضای گروه Insiders اعمال کند تا از این طریق بتواند نظر آزمایش‌کنندگان در مورد نسخه جدید سیستم‌عامل خود را به‌صورت جامع‌تر بداند.به گزارش وب‌سایت Winbeta، یکی از بخش‌هایی که بازخورد کاربران جهانی در مورد آن اهمیت فراوان دارد،‌ نوع کارکرد قابلیت Search است و اینکه به‌جای جست‌وجو در منوی Start که در نسخه‌های قبلی ویندوز دیده می‌شد، این اتفاق از طریق دستیار دیجیتالی Cortana صورت بگیرد. بسیاری از کاربران جهانی این تغییر را دوست ندارند. بنابراین مایکروسافت نحوه به کارگیری قابلیت‌های Search و Cortana را هنگام باز شدن منوی Start تغییر داده است.

در آخرین نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰، جست‌وجو در منوی Start به کمک جلوه‌های گرافیکی ویژه به سیستم Cortana انتقال یافته و لیست مربوط به نتایج حاصل از جست‌وجوی انجام شده بر اساس میل کاربران ارائه شده است.

به جز این، Cortana هم‌اکنون قابلیت‌هایی را در قالب یک منوی کارآمد در سمت چپ صفحه ارائه می‌دهد که این مساله نیز باعث می‌شود تا کاربر دریابد سیستم Cortana به صورت یکپارچه‌تر با منوی Start ارائه شده است.

کاربران همچنین می‌توانند ارتفاع سیستم Cortana را بر اساس قابلیت‌ها و ابزارهای منوی Start تنظیم کنند.