تغییر حالت Recycle Bin در ویندوز ۱۰

رایورز: هواداران ویندوز همواره در مورد نحوه طراحی آیکون‌ها در این سیستم‌‌عامل شکایت داشته‌اند. برای مثال در مورد ویندوز ویستا به نبود آیکون‌های مشخص برای نمایش فولدرهای اصلی در منوی Start انتقاد شد، نبود آیکون‌های مشخص برای نمایش پیغام خطا بارها مورد نقد قرار گرفت و حتی در ویندوز ۸ هم کاربران در مورد ادغام آیکون‌های مدرن با یکدیگر به مایکروسافت انتقاد کردند. مایکروسافت هرگز نتوانسته است در زمینه طراحی آیکون رضایت کاربران خود را جلب کند و ویندوز ۱۰ آخرین اقدام مایکروسافت برای پیکربندی سیستم‌عامل این شرکت محسوب می‌شود تا رضایت کاربران افزایش یابد. شرکت مایکروسافت هم‌اکنون با عرضه Windows ۱۰ Technical Preview و به‌روزرسانی‌های متعدد آن سعی کرده است پیکربندی این سیستم‌عامل را بیش از پیش مطابق سلیقه کاربران جلو ببرد. بر این اساس، یکی از مهم‌ترین تغییراتی که کاربران در آیکون‌های نسخه رایانه‌ای سیستم عامل جدید مایکروسافت خواهند دید مربوط به Recycle Bin می‌شود.

مایکروسافت در طول حیات سیستم عامل ویندوز Recycle Bin و قابلیت‌های آن را چندین بار بهینه‌سازی کرد که البته برای ۲ نسخه ویندوز ۷ و ویندوز ۸ آیکون این ابزار به یک شکل و با یک قابلیت عرضه شد. اما سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ که یک سایت چینی نخستین تصاویر رسمی از نسخه نهایی آن را منتشر کرده است، تفاوت‌هایی را در این بخش شامل می‌شود و آیکون

Recycle Bin به گونه‌ای طراحی شده که گویا شخصی با نرم‌افزار Paint مایکروسافت آن را طراحی کرده است. باید توجه داشت Recycle Bin تنها آیکونی نیست که در سیستم عامل جدید تغییر کرده است و مایکروسافت قصد دارد آیکون دیگر ابزارهای کاربردی در ویندزو ۱۰ را هم با ظاهر مدرن عرضه کند.