به گزارش سرویس موبایل پایگاه خبری فناوری اطلاعات ایران انتظار می‌رود گلکسی S5 سامسونگ امسال یکی از پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۴ باشد. بیشترین نگرانی کاربران آن هم مثل همیشه با وجود صفحه نمایش بزرگ و چیپ ست سریع، میزان مصرف باتری آن خواهد بود. صفحه نمایش این اسمارت‌فون تنها کمی از هم نسل قبلی خود بزرگ‌تر است. پردازنده آن هم اسنپ دراگون ۸۰۱ است، درحالی که در پرچمدار سال گذشته آنها از پروسسور اسنپ دراگون ۶۰۰ استفاده شده بود.
روی این محصول ویژگی صرفه‌جویی در مصرف باتری با عنوان Ultra Power Saving استفاده شده که می‌تواند کمک بزرگی برای افزایش عمر باتری ۲۸۰۰mah آن باشد. در ادامه نتایج تست باتری گلکسی S۵ را مشاهده می‌کنید.
در بخش تماس برروی شبکه‌های G۳، اسمارت‌فون Galaxy S۵ بیش از ۲۱ ساعت دوام دارد که در این بخش اسمارت‌فون HTC One M۸ را کنار می‌زند. اما نتوانسته رکورد پرچمدار سال گذشته ال‌جی یعنی G۲ را بشکند و سه ساعت از آن کمتر دوام دارد.
در بخش مرور وب، این محصول ۹ ساعت و ۳۶ دقیقه دوام دارد که در این بخش هم بالاتر از پرچمدار HTC و پایین‌تر از G۲ ال جی خواهد بود. در تست پخش ویدئو گلکسی S۵ به زمان ۱۱ ساعت و ۵ دقیقه دست پیدا می‌کند و این تنها بخشی است که HTC One M۸ بالاتر از پرچمدار سامسونگ ایستاده است. در این بخش G۲ حدود ۴۵ دقیقه دوام بیشتری دارد.
در بخش ویدئو این محصول سامسونگ یک ساعت عمر کمتری نسبت به پرچمدار HTC M۸ دارد. به‌طور کلی نمره دوام باتری این اسمارت‌فون ۷۲ ساعت است که با این امتیاز بین گلکسی S۴ و گلکسی نوت ۳ قرار می‌گیرد.