Dell عرضه کرده است دانگل آندرویدی مجهز به HDMI
دنیای‌اقتصاد- شرکت Dell به‌تازگی دانگل آندرویدیWyse Cloud Connect را معرفی کرده است. این محصول که اولین بار با نام Ophelia در نمایشگاه CES 2013 به نمایش گذاشته شده بود، حالا به‌صورت رسمی و از طریق وب‌سایت شرکت Dell عرضه شده است.

این دانگل آندرویدی مبتنی بر نسخه ۱/۴ این سیستم‌عامل بوده و ابعادی به اندازه کروم کست دارد. این محصول مجهز به یک پورت HDMI بوده و از طریق آن می‌تواند به انواع تلویزیون، پروژکتور یا مانیتور متصل شود و تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
دانگل Wyse Cloud Connect امکان استفاده از آن را با کامپیوترهای شخصی داشته و می‌توانند از آن به صورت هر دستگاه آندرویدی دیگری استفاده کنند. این دستگاه بیشتر با هدف کاربران تجاری طراحی و تولید شده است و به همین دلیل کاربران آن می‌توانند به‌راحتی از طریق آن به وب‌سایت Netflix و محتوای آن دسترسی داشته و فیلم‌ها و ویدئوهای مورد علاقه‌شان را ببینند.
این دانگل برخلاف کروم کست نیازی به منبع برق خارجی نداشته و برق خود را از طریق یک رابط MHL یا پورت USB تامین کند و به همین دلیل نیازی به باتری هم ندارد. دانگل جدید شرکت Dell دارای یک پردازنده چندهسته‌ای ARM Cortex-A۹ بوده و از رم یک گیگابایتی، حافظه داخلی هشت گیگابایتی و اسلات کارت حافظه microSD برای ارتقای حافظه تا ۷۲ گیگابایت بهره می‌برد. این دستگاه برای امکانات ارتباطی خود علاوه بر بلوتوث، از Wi-Fi با استفاده از آداپتور داخلی بهره می‌برد.
همچنین این دستگاه به برنامه‌های اختصاصی شرکت Dell برای دسترسی از راه دور مجهز است و به این ترتیب Dell به‌صورت مستقیم کاربران تجاری را مورد هدف قرار داده است. البته کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که این دانگل می‌تواند برای کاربردهای آموزشی هم مورد استفاده قرار گیرد. این دانگل آندرویدی در حال حاضر از طریق وب سایت شرکت Dell و با قیمت
۱۳۰ دلار به بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد.