از آنجا که تعداد زیادی از کشورها و شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان در حال تکمیل پایگاه داده 3G و 4G/LTEهستند، مجرمان فرصت کمتری دارند که از زمان سرقت گوشی بتوانند از آن استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت‌های مخابراتی AT&T،‌ T-Mobile، Sprint و Verizon در آمریکا که سال گذشته پایگاه داده مربوط به گوشی‌های سرقت شده را اعلام کرده بودند، هم‌اکنون با تلاش فراوان موفق شدند اطلاعات مربوط به این پایگاه داده را تکمیل کنند. «استیو لارجت» (Steve Largent) مدیر «انجمن بی‌سیم آمریکا» (CTIA) اعلام کرد که این پایگاه داده به شرکت‌های مخابراتی امکان می‌دهد هر گونه فعالیت گوشی‌های یاد شده تحت شبکه مخابراتی LTE یا 3G را شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن غیرفعال کنند. با این پایگاه داده که با اطلاعات جهانی هماهنگ شده است، شرکت‌های مخابراتی به راحتی می‌توانند سارقان گوشی را شناسایی کنند. بر این اساس می‌توان گفت که هر یک از شرکت‌های مخابراتی آمریکایی هم‌اکنون می‌توانند برای پیدا کردن گوشی‌های سرقتی از دیگر شرکت‌های خارجی هم کمک بگیرند.
لارجنت در این خصوص توضیح داد: «از آنجایی که تعداد زیادی از کشورها و شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان در حال تکمیل کردن پایگاه داده ۳G و ۴G/LTE هستند، مجرمان فرصت کمتری دارند که از زمان سرقت گوشی بتوانند از آن استفاده کنند. زیرا مشخصات این گوشی وارد لیست سیاه می‌شود و امکان استفاده از آن غیرممکن می‌شود».

تکمیل پایگاه اطلاعاتی گوشی‌های سرقتی برای دستگیری مجرمان