وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن برای سرعت بخشیدن به فرآیند برگزاری مزایده خبر داد. محمد سلیمانی در خصوص برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه اظهارداشت: هفته گذشته جلسه‌ای با مسوولان و مشاوران اپراتور سوم برگزار و قرار شد اسناد این اپراتور آبان ماه سال جاری به متقاضیان تحویل شود. سلیمانی در خصوص استقبال اپراتور‌های معتبر دنیا از شرکت در مزایده اپراتور سوم نیز گفت: حدود هشت اپراتور معروف دنیا برای شرکت در این مزایده ابراز علاقه کرده‌اند.

اوضاع تالیا از ایرانسل بهتر می‌شود

با توجه به ارائه گزارش تالیا، مبنی بر دو برابر شدن سایت‌های BTS این پیمانکاری در سراسر کشور، نقاط پوششی آن بیشتر و امکان بهتر شدن وضعیت آن حتی نسبت به ایرانسل وجود دارد. صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، دراین باره به سیتنا می‌گوید: یکی از مشکلات تالیا، عدم جذب به موقع سرمایه‌گذار بود که این امر به ذات تالیا و تعاونی بودن آن بازمی‌گشت. وی افزود: تالیا با دوبانک به منظور انجام سرمایه‌گذاری مذاکراتی انجام داد و شرکت مخابرات ایران نیز این موضوع را تایید کرده بود، با این حال، بانک‌های مذکور نیز به دلیل تاخیر در کار تالیا و روی کار آمدن ایرانسل و توزیع سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول، دچار شک و تردید شدند. فیضی، تاکید کرد: تالیا ورشکسته نمی‌شود و هنوز قابل مدیریت است، ضمن آن‌که سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا، جایگاه خود را هنوز در بازار تلفن‌همراه حفظ کرده و درصورت توسعه نیز امکان بهبود اوضاع تالیا وجود دارد.

تدوین طرح تجاری شرکت مخابرات

طرح تجاری شرکت مخابرات ایران آماده شده و طی دو روز آینده به سازمان تنظیم مقررات ارسال خواهد شد. به گفته فیضی در طرح تجاری تدوین شده برای شرکت مخابرات ایران، تعداد مشترکان تلفن ثابت و همراه و همچنین درآمدی که از این تعداد مشترک حاصل می‌شود، مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. فیضی با بیان این مطلب که این طرح می‌تواند موجب بالا رفتن ارزش شرکت مخابرات ایران نسبت به ارزش دفتری آن شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح تجاری تهیه شده، در پروانه‌ای که قرار است برای اپراتور اول صادر شود، تاثیرگذار باشد. مدیرعامل شرکت مخابرات در خصوص آخرین وضعیت ورود به بورس نیز گفت: در حال حاضر صورت‌های مالی شرکت‌های مخابرات آماده شده و منتظر تراز تلفیقی هستیم. وی همچنین اظهار داشته است که باید برای تعیین تکلیف تبدیل ودایع مشترکان به سهام در بورس، قانونی تدوین شود. این موضوع در حال بررسی متولیان امر است تا در این رابطه تعیین تکلیف نهایی مشخص شود.

راه‌اندازی آزمایشگاه استاندارد گوشی تلفن‌همراه

مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک گفت: آزمایشگاه سنجش استاندارد گوشی تلفن‌همراه تا پایان سال‌جاری تاسیس می‌شود.

«علیرضا خمسه» در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: هم اکنون برای خریداری برخی از تجهیزات آزمایشگاه مورد نظر در حال جمع آوری اطلاعات هستیم. وی خاطر نشان کرد: برای تاسیس آزمایشگاه سنجش استاندارد گوشی همراه مشکل جدی وجود ندارد و موسسه استاندارد نیز با این کار موافق بوده و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

خمسه با بیان این که تاسیس آزمایشگاه در عین حال در مرحله اخذ وام قرار دارد ،گفت :به این دلیل که تنها تعداد معدودی از کارخانه‌های خارجی این تجهیزات را تولید می‌کنند، باید تجهیزات آزمایشگاه موبایل را از خارج از کشور تهیه کنیم.

انتخاب شماره برای ارسال پیام انبوه توسط مخابرات صورت می‌گیرد

مدیرعامل صندوق پیام کوتاه (SMS BOX) گفت: اپراتورهای SMS

هیچ گونه نقشی در انتخاب شماره‌های تلفن‌همراه برای ارسال پیام انبوه ندارند. «آرش شیرمحمدی» در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: شرکت‌هایی که در زمینه ارسال پیام‌های انبوه فعال هستند، بر اساس شماره‌هایی که مخابرات در اختیار آنها قرار می‌دهد، برای کاربران، پیام کوتاه ارسال می‌کنند و پیام‌های انبوه برای تمامی کاربران فرستاده نمی‌شود. وی خاطر نشان کرد:پیام‌های انبوه برای مشترکانی ارسال می‌شود که شماره‌های تلفن‌همراه آنها در لیست شرکت مخابرات قرار دارد. وی ادامه داد: چنانچه افراد تمایلی به دریافت این قبیل پیام‌ها ندارند می‌توانند با درخواستی به شرکت مخابرات، خواستار حذف شماره موبایل خود از لیست مذکور شوند.