توزیع صحیح قبوض تلفن‌همراه در گرو پست سفارشی

بازار دیجیتال- اگر پیمانکاران شرکت ارتباطات سیار روزی یک سایت تحویل دهند، باز هم غنیمت است. حسن رضوی، معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار که یکی از منتقدان سرسخت GCها است، اخیرا با اعلام مطلب فوق به سایت منسوب به وزارت ارتباطات‌، سیتنا،‌ درباره تشکیل کمیته حل اختلاف در زمینه مسائل GCها اظهار داشت تاکنون نظر نهایی این کمیته عنوان نشده است.

GCها پیش از این قرار بود تا اردیبهشت ماه سال ۸۵ تعهدات خود را که شامل راه‌اندازی بیش از ۴هزار و ۷۰۰ سایت BTS بود به انجام برسانند. اما به رغم شانتاژهای خبری و نیز گرفتن زمان بیشتر از وزارت ارتباطات برای انجام تعهدات خود هنوز نتوانسته‌اند پروژه را به طور کامل تحویل دهند. اینکه وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات چه جریمه‌ای برای آنها درنظر گرفته‌اند، تاکنون اعلام نشده و به نظر می‌رسد مدیران ارشد وزارت آی‌سی‌تی قصد دارند از قصور این پیمانکاران بدقول صرف‌نظر کنند.

صفر تا صد قبض‌های تلفن‌همراه را به پست واگذار کنید

به گفته محمدحسن محبیان عراقی، مدیرعامل شرکت پست، واگذاری صفر تا صد قبوض تلفن‌همراه و انتخاب سرویس سفارشی، از راهکارهای حل مشکل توزیع قبوض تلفن‌همراه است. وی تلفن‌همراه را کالایی پایدار از لحاظ نقل و انتقال بسیار میان افراد عنوان کرده و می‌گوید:‌ از این جهت امور تلفن‌همراه به صورت بالفعل دارای مشکل است، اما با انجام برنامه‌ریزی صحیح، می‌توان شرایط آسان‌تری را برای اصلاح آدرس و یا تغییر مالکیت در نظر گرفت.

محبیان، دلیل دیگر مشکل‌دار بودن توزیع قبوض تلفن‌همراه را انتخاب سرویس عادی توزیع از سوی کارفرما به دلیل نرخ ارزان دانست و به سیتنا گفت: با انتخاب سرویس سفارشی، قبوض تلفن‌همراه به خود افراد تحویل داده می‌شود.

اصلاح آدرس قبض‌های تلفن‌همراه با استفاده از SMS

به گفته محمد عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار، مذاکراتی با اداره کل پست استان تهران صورت گرفته تا با ارسال پیامک برای مشترکان کد پستی آنها دریافت و پس از انجام مقایسه با آدرس مشترک،‌ قبوض توزیع شود. وی خاطرنشان کرده است که پس از اصلاح آدرس‌ها با بررسی‌های بیشتر و انجام تعاملات متقابل، واگذاری صفر تا صد قبوض تلفن‌همراه به پست حتما صورت خواهد گرفت.

۵۰درصد فرآیند تولید سیم‌کارت در خارج از کشور است

عطوفی همچنین در گفت‌وگو با موبنا بیان کرده است که تنها ۵۰درصد از فرآیند ساخت و تولید سیم‌کارت تلفن‌همراه شرکت ارتباطات سیار در داخل کشور صورت می‌گیرد. گفته می‌شود ۵۰درصد از مواد اولیه سیم‌کارت که شامل تراشه آن می‌شود از کشورهای خارجی وارد می‌شود و مابقی فرآیند تهیه سیم‌کارت در داخل کشور صورت می‌گیرد.