سالانه 10 تا 12‌میلیون سیم‌کارت واگذار می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ سرانجام تبدیل ودایع مشترکان مخابرات به سهام گفت: برای این موضوع باید مراحل مختلف قانونی طی شود تا این امر نهایی شود، چرا که نظر مخابرات این است که ودایع قابلیت تبدیل شدن به سهام را دارد، بنابراین باید منتظر ماند تا زمانی که مجوز وارد شدن سهام مخابرات به بورس داده ‌شود، سرانجام تبدیل شدن ودایع به سهام نیز مشخص گردد. محمد سلیمانی، مهم‌ترین مساله در فعالیت‌های مخابراتی را توسعه ارتباطات سیار عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر نیاز به تلفن‌همراه در کشور بسیار است و بازار پررونقی دارد، به طوری که در شرایط فعلی این تقاضا رو به افزایش است و در حالی که تصور می‌کردیم هر سال در حدود چهار تا پنج‌میلیون سیم‌کارت واگذار شود، اما به نظر می‌رسد این تقاضا فشار می‌آورد تا سالی ۱۰ تا ۱۲‌میلیون سیم‌کارت واگذار شود.

ثبت‌نام تلفن‌همراه متوقف نمی‌شود

تمام مدارک تکمیلی برای خصوصی‌سازی تا پایان ماه جاری به سازمان خصوصی‌سازی و بورس اوراق بهادار ارسال می‌شود.

این گفته وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران است. وی، در گفت‌وگو با سیتنا، گفت: برنامه‌ای جهت توقف روند ثبت‌نام تلفن‌همراه نداریم و مشکلی در زمینه توسعه شبکه وجود ندارد. از ابتدای سال‌جاری تاکنون، تقریبا به صورت متوسط طی هر ماه حدود ۵۰۰ سایت جدید به شبکه افزوده می‌شود و توسعه به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

غفاریان، روند توسعه سایت‌ها را مطلوب عنوان و تصریح کرد: هر ۵۰۰ سایت معادل ظرفیت‌سازی برای یک‌میلیون مشترک است، این در حالی است که در هرماه یک‌میلیون نفر مشترک به شبکه افزوده نمی‌شود. وی همچنین در زمینه خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران می‌گوید: آخرین مجمع شرکت‌های مخابراتی استانی تشکیل شده و باید صورت‌های مالی تلفیقی مخابرات ایران را تهیه و به سازمان خصوصی‌سازی تقدیم کنیم. غفاریان، در پاسخ به این سوال که آیا زمان واگذاری سهام مشخص نشده است، گفت: زمان واگذاری بعد از تحویل مدارک کامل (تا پایان مهر ماه ارسال می‌شود) به سازمان خصوصی‌سازی و در آنجا مشخص خواهد شد.