شهرام شریف-حضور بخش دولتی در ارائه اینترنت پرسرعت آنچنان که در سخنان رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات اعلام شده در واقع شگفتی چندانی ندارد. این که دولت قصد دارد به دلیل آنچه که کم‌کاری شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) خوانده، خود وارد صحنه شود، موضوعی بود که حتی در اواخر دولت پیشین هم به خوبی احساس می‌شد.

حتی از همان زمان نیز بسیاری از مراکز مخابراتی عملا از ارائه خدمات به شرکت‌های خصوصی PAP خودداری می‌کردند تا امروز که مشخص شده مخابرات عملا قصد ورود به این عرصه را دارد.

حضور مخابرات در عرصه اینترنت پرسرعت در حالی صورت می‌گیرد که عملا طی سال‌های گذشته شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت اذعان کرده‌اند فقدان همکاری بین شرکت‌های مخابراتی عمده‌ترین مشکل در عدم توسعه در این بخش بوده است.

چنین رویکردی از سوی مخابرات حالا می‌تواند این تصور را ایجاد کند که مخابرات از گذشته می‌دانسته در پی ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بوده و از این رو ضمن عدم همکاری با شرکت‌های خصوصی، ظرفیت‌های خالی را برای حضور خود در بازار حفظ کرده است.

مخابرات اعتقاد دارد که نمی‌توان معطل توسعه ماند و نمی‌توان تا همیشه به شرکت‌های PAP فرصت داد تا پورت‌های لازم را نصب کنند اما از دیگر سو باید توجه داشت که در سیستمی که مخابرات هم خود هماهنگ‌کننده و هم رقیب شرکت‌های خصوصی است عملا نمی‌توان برای بخش‌خصوصی شانسی برای موفقیت قایل بود.

طبیعی است در شرایط فعلی که دولت سیاست کاهش حجم را دنبال می‌کند چنین سیاستی به جز آنکه باعث افزایش هزینه‌های دولت می‌شود بلکه عملا به چاق شدن بدنه دولت نیز کمک می‌کند از این رو می‌توان ارائه اینترنت پرسرعت توسط دولت را کاملا سیاستی مخالف سیاست‌های کلی نظام، اصل ۴۴ و حرکت به سمت خصوصی‌سازی تصویر کرد.