کاربران Second Life با هم حرف می‌زنند

شرکت راه‌اندازی‌کننده بازی اینترنتی مشهور «حیات دوم» (Second Life) اعلام کرد استفاده آزمایشی از قابلیت ارتباط صوتی میان اعضای این دنیای مجازی از هفته آینده آغاز می‌شود. به گزارش سایت اینترنتی «تک وب»، هم‌اکنون اعضای دنیای مجازی بازی اینترنتی «حیات دوم» تنها از طریق ارسال پیغام‌های متنی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

شرکت «لیندن لبز» اعلام کرد شخصیت‌های مجازی موسوم به «آواتار» در دنیای این بازی که توسط کاربران کنترل می‌شوند از این پس می‌توانند با صدای کاربران با یکدیگر صحبت کنند و فناوری صوتی جدید به گونه‌ای طراحی شده تا شرایطی مشابه دنیای واقعی را در این دنیای مجازی ایجاد کند به طوری که با دور شدن «آواتار»ها از یکدیگر، صدای آنها نیز ضعیف‌تر می‌شود.

این شرکت اعلام کرد اضافه شدن قابلیت‌های صوتی به «حیات دوم» به شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی که در این بازی پایگاه مجازی ایجاد کرده‌اند، کمک می‌کند بتوانند در محیط بازی همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی مجازی برپا کنند و به علاوه خود کاربران نیز می‌توانند با صحبت کردن از طریق هدفون و میکروفن(هدست)، با یکدیگر تماس صوتی برقرار کنند و حس واقعی‌تری در این دنیای مجازی به دست آورند.

از هفته آینده هزار کاربر «حیات دوم» به صورت آزمایشی از قابلیت ارتباط صوتی برخوردار می‌شوند و این قابلیت از سه ماه دوم سال میلادی جاری برای تمامی اعضای دنیای مجازی حیات دوم فراهم خواهد شد.

«حیات دوم» یک بازی اینترنتی است که در یک محیط گرافیکی سه بعدی، دنیایی مجازی را برای کاربران ایجاد می‌کند به طوری که کاربران می‌توانند با حضور در این دنیای مجازی تقریبا تمامی اعمالی را که در زندگی روزمره و عادی خود انجام می‌دهند، انجام دهند و حتی به ساخت بناهای جدید، خریداری اموال مختلف، آشنایی با افراد جدید و یا حضور در بازار بورس مجازی این بازی اقدام کنند.

از زمان راه‌اندازی این بازی در سال ۲۰۰۳ نزدیک به ۲‌میلیون نفر در آن عضو شده‌اند و اکنون نزدیک به ۴۰۰هزار نفر از آنان در این بازی حضور فعال دارند.