مدیر کل نظارت و بازرسی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه در حوزه دولت الکترونیک دچار عدم پیوستگی سیستم‌ها هستیم، گفت:‌ اگر ‌٥ پروژه مانند کارت سوخت در کشور تعریف کنیم به راحتی آی.تی را در کشور جا می‌اندازیم. به گزارش ایسنا، حسن صحراپور در نشست مطبوعاتی صبح دیروز در سازمان بازرسی کل کشور گفت: در دولت نهم وضعیت فناوری اطلاعات متولی خاص و دقیقی از جهت وجود دستگاه‌های اجرایی خاص نداشت، آنچه در برنامه چهارم از نظر برنامه و بودجه وجود داشت حوزه‌های زیرساختی بود. به علاوه برنامه چهارم توسعه توجه ویژه به حوزه ارتباطات و زیرساخت داشت و امیدواریم در برنامه پنجم به بخش‌های فناوری اطلاعات بپردازد.

صحراپور در پاسخ به سوالی درباره خصوصی شدن مخابرات و نحوه نظارت سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد:‌ پتانسیل‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده اگر به درستی اجرا شود و دستگاه‌های نظارتی، نظارت عالیه و صحیح خود را بر کار داشته باشند، بعید می‌دانم ما دچار مشکل شویم. مشکلات ناشی از عدم فهم صحیح قوانین و اجرای درست آنها است. الان در ارتباط با موضوع شرکت مخابرات ایران، این شرکت دارای یک پروانه است و خارج از آن نمی‌تواند فعالیت کند. وی ادامه داد:‌ وزیر ارتباطات و وزیر اقتصاد و دارایی هم عضو کارگروه فاوا هستند. ممکن است در جایی از نظر فنی با وزیر ارتباطات مربوط باشد که متولی آی.تی کشور است؛ اما وزارت اقتصاد به عنوان حداقل ‌٢٠ درصد سهم، باید نظارت کند. صحراپور گفت:‌ پیش‌بینی نظارت بر عملکرد مخابرات از طریق سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته است.

صحرا پور با انتقاد از اینکه سیستم آی.تی کشور منسجم و پیوسته کار نمی‌کند، اظهار کرد: در حوزه دولت الکترونیک دچار عدم پیوستگی سیستم‌ها هستیم.