بر اساس مذاکرات صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما با چند شرکت تولیدکننده دستگاه‌های تبدیل‌کننده فرستنده آنالوگ به دیجیتال تا پنج سال آینده فرستنده‌های تلویزیونی کشور به سیستم پخش دیجیتال تبدیل می‌شوند تا تصاویر با کیفیت بالاتری ارائه شوند. براساس آمارهای به دست آمده هم اکنون حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تلویزیون در کشور وجود دارد که فرستنده تلویزیونی آن به صورت آنالوگ است، اما با مذاکراتی که سازمان صدا و سیما با سه شرکت تولیدکننده گیرنده‌های دیجیتال داشته است، سیگنال دریافتی تلویزیون‌های آنالوگ تا پنج سال دیگر به تدریج به دیجیتال تبدیل می‌شود. البته شرکت‌هایی هم‌اکنون در این زمینه تولیداتی داشته‌اند که به صورت موردی قابل استفاده در کشور است.

با دیجیتالی شدن سیگنال‌های دریافتی، تصاویر تلویزیونی در تمامی ‌کشور بدون مشکل برفک و سایه پخش می‌شود و امکان افزایش حجم کانال‌ها تا چندین برابر وجود خواهد داشت.

محسن حسین‌پور یکی از مدیران شرکت گسترش انفورماتیک در مورد این طرح به مهر گفت: سازمان صدا و سیما مذاکراتی با شرکت گسترش انفورماتیک و دو شرکت خصوصی دیگر انجام داده که بر اساس آن طراحی و تولید انبوه گیرنده‌های دیجیتالی در کشور آغاز می‌شود که این گیرنده‌ها به نوعی مبدل سیگنال آنتن‌های آنالوگ به دیجیتال است.

وی گفت: براساس این طرح قرار است هر یک از شرکت‌ها سالانه مقادیری از این دستگاه‌ها را در کشور تولید کنند تا ظرف پنج سال آینده تمامی ‌گیرنده‌های تلویزیونی، تصاویر را به صورت دیجیتال دریافت کنند. حسین‌پور با بیان اینکه این دستگاه‌ها «DVB-T» نام دارد و در منازل برای تبدیل فرستنده تلویزیونی قرار می‌گیرد و افزود: نمونه این دستگاه تولید شده و مرحله تولید انبوه آن از خرداد ماه آغاز خواهد شد.