معرفی گوشی Nexus One گوگل

گوشی Nexus One گوگل از ماه ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی در بازار جهانی تلفن همراه عرضه شده است. این گوشی ۱۳۰ گرمی ‌در ابعاد ۱۱۹در ۸/۵۹ در ۱۱۹ میلیمتری ساخته شده است. این گوشی گوگل به سیستم عامل آندروید مجهز است و نخستین گوشی آندروید مجهز به Snapdragon است و از سرعت بالایی برخوردار است. صفحه نمایش لمسی آن دارای وضوح WAGA است و دومین صفحه نمایش AMOLED در یک گوشی آندروید محسوب می‌شود.این گوشی دارای یک صفحه نمایش لمسی ۷/۳ اینچ است؛ اما با این حال به راحتی در جیب جا می‌گیرد. لبه‌های گرد گوشی موجب می‌شود تا کوچکتر از آن چه هست به نظر برسد. Nexus One توسط اچ تی سی ساخته شده است و گوگل نیز اصراری بر متفاوت بودن آن در طراحی نداشته است. Nexus One یک گوشی شیک و مقاوم است که تا حدودی به مدل‌های Touch۲ و Desire اچ تی سی شباهت دارد. Desire نسخه اچ تی سی از گوشی گوگل است که دارای منوی Sense و یک Trackpad اپتیکال در عوض Trackball است. این گوشی دارای دکمه‌های سخت‌‌افزاری و انحنا در پایین گوشی است؛ در حالی که Nexus One به کنترل لمسی مجهز است. سوکت صوتی ۵/۳ میلیمتری و کلید قفل Power در بالای گوشی قرار دارد.

ورودی صدای گوشی به همراه پورت استاندارد MicroUSB در پایین گوشی مشاهده می‌شود که از این پورت برای وصل کردن شارژر و کابل داده استفاده می‌شود. در این قسمت تعدادی پین برای وصل کردن پایه رومیزی وجود دارد. با باز کردن در باتری می‌توان به محل کارت حافظه MicroSD و باتری با توان ۱۴۰۰ میلی آمپری دسترسی پیدا کرد. باتری گوشی در شبکه نسل دوم در مکالمه مداوم تا ۱۰ ساعت و در حالت Stand by تا ۲۹۰ ساعت دوام می‌آورد که این زمان در یک شبکه نسل سوم به ترتیب به هفت ساعت و ۲۵۰ ساعت کاهش می‌یابد. گوشی Nexus One گوگل به نسخه ۱/۲ سیستم عامل آندروید مجهز است که به موجب آن به ویژگی‌ها و امکانات بیشتری در بخش‌های پیام‌رسانی، دوربین، مرورگر وب، بخش Media و پشتیبانی پروفایل‌های جدید BT در بلوتوث مجهز است. صفحه اصلی نخستین مورد از تغییرات در منوی آندروید را نشان می‌دهد. نرم‌‌افزار پخش موسیقی در Nexus One برنامه فایل‌های صوتی را به خوبی مدیریت می‌کند با این حال می‌توانست پیشرفته‌تر باشد. نخستین صفحه از نرم‌افزار پخش موسیقی دارای چهار دکمه بزرگ است که چهار روش اصلی برای جست‌وجو در مجموعه موسیقی را براساس خواننده، آلبوم، آهنگ یا PlayList ایجاد شده ارائه می‌دهد. NexusOne به یک دوربین پنج مگاپیکسل و فلش LED مجهز است. دوربین همچنین دارای ویژگی‌ها و تنظیماتی است که در گوشی‌های قبلی آندروید وجود ندارند. حافظه داخلی این گوشی توسط مموری کارت microSD تا ۳۲ گیگابایت ارتقا می‌یابد. از گزینه‌های ارتباط محلی این گوشی می‌توان به USB ۲.۰، بلوتوث ۱/۲ با A۲DP و Wi-Fi اشاره کرد. رابط USB در واقع استاندارد MicroUSB است که پیدا کردن یک کابل مناسب را آسان‌تر می‌کند.

گوشی Nexus One گوگل هم‌اکنون در بازار تلفن همراه کشور به صورت قاچاقی و با گارانتی متفرقه و با قیمت ۸۵۰ هزارتومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.