بر اساس یک بررسی، با وجود رکود اقتصادی، مردم بیش‌تری در جهان مشترک اتصالات اینترنت پرسرعت شده و چینی‌ها و کشورهای آسیایی دیگر بیش‌ترین رشد را در این زمینه داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان، گزارشی که در نمایشگاه تجاری CommunicAsia ۲۰۰۹ در سنگاپور انتشار یافت، نشان داد که شمار خطوط اینترنت پرسرعت در سه ماهه قبلی ۶/۱۶میلیون رشد کرده و به بیش از ۴۲۹میلیون خط اینترنت پرسرعت رسیده است.

طبق این گزارش، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ۲۰ کشور در سه ماه نخست سال ۲۰۰۹، نسبت به سه ماه قبلی تا ۱۰‌درصد یا بیش‌تر رشد کرد؛ بیش‌ترین افزایش با ۴/۱۳‌درصد مربوط به هند بود و اوکراین با ۲/۱۵‌درصد، مصر با ۶/۱۰‌درصد و مکزیک با ۳/۱۰‌درصد پس از این کشور قرار گرفتند.

طبق این گزارش که از سوی تحلیلگران Point Topic برای گروه صنعتی Broadband Forum تهیه شد، خطوط اینترنت پرسرعت چین با افزایش ۶۶/۵‌درصدی به ۰۹/۸۸میلیون خط رسیده و آمریکا را با ۰۳/۷۱میلیون خط پشت سرگذاشت.

بر اساس این گزارش، استرالیا، سنگاپور، سریلانکا و فیلیپین نیز نرخ رشد بالای متوسط جهانی چهار‌درصد داشتند. اتصال DSL که از خطوط تلفن سیمی معمولی استفاده می‌کند با سهم بازار ۶۲/۶۴‌درصد، محبوب‌ترین فن‌آوری دسترسی به اینترنت پرسرعت باقی ماند و اینترنت پرسرعت بی‌سیم نیز بیش از یک‌میلیون خط برای ۳۰/۱‌درصد از سهم بازار رشد کرد.