BenQ هم لاغر می‌شود

شرکت تولید‌کننده تلفن‌همراه BenQ، ورود گوشی BenQ E۷۲ خود را به بازار اعلام کرده است. گوشی هوشمند E۷۲ به سیستم‌عامل قدرتمند Windows Mobile ۶ مجهز شده است. این گوشی با قطر تنها کمی بیش از یک سانتی‌متر جزو گوشی‌های فوق باریک محسوب می‌شود. از ویژگی‌های بارز این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش ۲ اینچی با کیفیت ۶۵‌هزار رنگ و قابلیت TFT اشاره کرد. همچنین این گوشی به دوربین دیجیتال ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

گوشی E۷۲ روی شبکه‌ مخابراتی GSM در باند‌های ۸۵۰، ۹۰۰، ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ کار می‌کند و همچنین از شبکه پرسرعت انتقال اطلاعات EDGE پشتیبانی می‌کند.

گوشی E۷۲ این امکان را به کاربران می‌دهد تا از سرویس‌ پیام‌های فوری پایگاه‌های AOL، Yahoo، MSN، ICQ و Google Talk استفاده کنند. همچنین کاربران به کمک E۷۲ می‌توانند به صورت گروهی با دوستان خود گفت‌وگو کنند. علاوه بر این کاربران می‌توانند از سرویس اینترنتی تماس‌های تلفنی موسوم به VoIP روی این گوشی استفاده کنند. همچنین این گوشی از شبکه پرسرعت ارتباطی WiFi نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی E۷۲ قادر است موسیقی‌های ذخیره شده با پسوند‌های MP۳، WAV و WMA را برای کاربران پخش کند.

گفتنی است گوشی E۷۲ قرار است طی سه‌ماهه آخر سال‌جاری در بخش‌هایی از آسیا و تعدادی از کشور‌های اروپایی عرضه شود.