مدیر عامل یکی از اپراتورهای پیام کوتاه گفت: پیامک‌های تبلیغاتی از ساعت۲۰:۳۰ شب به بعد ارسال نمی‌شود. وی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه اپراتور‌های sms به هیچ عنوان حق ندارند بعد از ساعت ۲۰:۳۰ برای مشترکان شبکه تلفن همراه پیامک ارسال کنند، اظهار داشت: چنانچه پیام تبلیغاتی به مشترک در ساعات بی ربط و غیر منطقی ارسال شود و موجبات ناراحتی وی را به همراه داشته باشد، قابل پیگیری خواهد بود.وی گفت: اپراتور‌های sms تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند در ساعات استراحت مشترکان sms ارسال کنند مگر آنکه مشترک در برنامه تلویزیونی شرکت کرده باشد که دیر وقت بوده و اپراتور مجبور به دریافت پیام مشترک و هشدار تحویل (Delivery report) آن باشد. وی یادآور شد: اگر مشترک در یک ساعت بی ربط مانند ۲ شب sms دریافت کرد، در درجه اول باید دید مشکل پیمانکار (اپراتور) بوده یا آنکه شبکه در آن زمان، وضعیت نرمال نداشته است؛ اما در هر صورت دریافت پیامک در نیمه‌های شب اصلا نباید اتفاق بیفتد.

سرمایه‌گذاری خارجی در اپراتور سوم باید با شیوه ایرانی باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتور سوم تلفن همراه در ایران از شبکه نسل سوم بهره خواهد برد و سرمایه‌گذاری خارجی در آن باید به شیوه ایرانی باشد. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، محمد سلیمانی در دومین اجلاس وزرای ارتباطات عضو سازمان ملل، ضمن بیان این مطلب آخرین وضعیت و نحوه برگزاری مزایده، اپراتور سوم را تشریح کرد. بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با ارائه آماری در خصوص وضعیت شبکه تلفن همراه و ثابت و همچنین توانمندی‌های ایران در زمینه صنایع مخابراتی و امکانات شبکه مخابراتی و فیبرنوری، به تشریح وضعیت فعلی و دورنمای مخابرات و ارتباطات کشور پرداخت.

آیین‌نامه MMS برای اعمال نظر نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد

مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: آیین‌نامه MMS برای اعمال نظر نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است. محمد رضا فرنقی زاد اظهار داشت: تاکنون نیز پاسخ‌هایی از مراجع ذی‌صلاح در خصوص آیین‌نامه تدوین شده MMS دریافت کرده‌ایم؛ اما نظرات باید تکمیل و اعمال شود.وی با یادآوری آنکه جزییات آیین‌نامه MMS در سازمان تنظیم مقررات تدوین شده است، تصریح کرد: این آیین‌نامه بعد از اعمال نظر مراجع ذی‌صلاح برای تصویب نهایی به کمیسیون تنظیم مقررات ارسال خواهد شد و پس از تصویب در کمیسیون مربوطه به اپراتور‌ها ابلاغ می‌شود. قرار بود این آیین‌نامه سه ماهه تدوین و تصویب شود؛ اما عدم این کار تاکنون خساراتی برای ایرانسل که تنها اپراتور ارائه دهنده این سرویس است در پی داشته است.

عرضه نرم‌افزارهای فرهنگی فارسی برای تلفن همراه

اخیرا موسسه اطلاع رسانی «تبیان» اقدام به تولید نرم‌افزار‌های فرهنگی فارسی زبانی کرده است که روی تلفن همراه قابل استفاده هستند. به گفته مسوولان این موسسه نرم‌افزارهای فوق با هدف فراهم سازی امکان استفاده مشترکان تلفن همراه از نرم‌افزارهای فارسی زبان، روی گوشی‌ها تولید شده‌اند.در گزارشی که این موسسه ارائه کرده است، اعلام شده که این نرم‌افزار‌ها قابلیت نصب روی گوشی‌های مجهز به سیستم عامل windows CE ،symbian و java هستند.از مشخصات بارز این نرم‌افزارها می‌توان به قلم‌های فارسی طراحی شده برای آنها اشاره کرد. همچنین موتور‌های جست‌وجوی طراحی شده برای این نرم‌افزارها امکان جست‌وجوی لفظی را در کلیه نرم‌افزارهای نام برده به کاربران می‌دهد.یکی دیگر از برنامه‌های نرم‌افزاری تولید شده توسط این موسسه، دایره‌المعارف و بازی‌های رایانه‌ای قابل نصب روی تلفن همراه است که در آینده‌ای نزدیک به بازار ارائه می‌شود.