معرفی سری جدید نوت‌بوک‌های Centrino2 از سوی گیگابایت

بازار دیجیتال- اندکی پس از معرفی پلت‌فرم Centrino۲ از سوی اینتل، شرکت گیگابایت دو مدل از جدیدترین نوت بوک‌های خود را بر پایه این پلت‌فرم به بازار عرضه کرد.

انتظار می‌رود پلت‌فرم Centrino۲ با توجه به امکانات خوب و توانایی‌های بالا به زود به عنوان اصلی‌ترین پلت‌فرم در دنیای نوت بوک‌ها شناخته شود. نوت‌بوک‌های W۴۷۶V و W۵۷۶V دو مدل از نوت‌بوک‌های سطح بالای این شرکت هستند که در اندازه‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی طراحی شده‌اند. با توجه به مشخصات پلت‌فرم Centrino۲، این نوت‌بوک‌ها به پردازنده‌های جدید با ۳ تا ۶مگابایت حافظه نهان سطح دو مجهز خواهند شد. علاوه بر این امکان پشتیبانی از ۸ گیگابایت حافظه ۱۰۶۶ DDR۲- نیز در آنها پیش‌بینی شده است. همچنین به دلیل استفاده از چیپ‌ست‌های سری GM۴۵ پردازنده گرافیکی این سری از نوت‌بوک‌ها از DirectX ۱۰.۱ به صورت کامل پشتیبانی کرده و درگاه‌هایی چون HDMI را در دسترس قرار می‌دهند. به غیر از این پشتیبانی از درگاه e-SATA و تعداد زیادی از درگاه‌های USB و FireWire این نوت‌بوک‌ها را قادر می‌سازد به تمامی ابزارهای جانبی با بالاترین سرعت متصل شوند. یک نمایشگر با وضوح بالا و وب کم داخلی دو مگاپیکسلی این نوت‌بوک‌ها را به ابزاری کامل برای برقراری ارتباط بدل کرده است.

از نظر طراحی ظاهری نیز، این نوت‌بوک‌ها شاهد تحولاتی بوده‌اند. سطح رویی آنها که با استفاده از تکنولوژی IMR نقش نگاری شده، از فلز آلومینیوم سیقل خورده ساخته شده که می‌تواند استحکام کافی برای حفاظت از نوت‌بوک را فراهم آورد. سری W۴۷۶V و W۵۷۶V فعلا تنها در رنگ مشکی براق عرضه شده است، اما انتظار می‌رود به زودی رنگ‌های دیگری از آن نیز در دسترس قرار گیرد.