مدارک دریافتی از متقاضیان حضور در پروژه اپراتورسوم، توسط کمیته فنی - بازرگانی بررسی و پس از طرح در کمیسیون مزایده مذکور، هفت متقاضی به دور بعدی راه یافتند.

از بین ۹ پیشنهاد ارائه شده به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات‌رادیویی، ۷متقاضی به دور بعد راه یافتند. به گزارش دفتر ریاست و روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات‌رادیویی، مدارک دریافتی از متقاضیان حضور در پروژه اپراتورسوم، توسط کمیته فنی - بازرگانی بررسی و پس از طرح در کمیسیون مزایده مذکور، متقاضیان ذیل به دور بعدی راه یافتند:

۱ - شرکت فنآوری اطلاعات رضوی

۲ -کنسرسیوم شرکت‌های تامین ارتباطات و اتصالات (Etisalat)

۳ - کنسرسیوم شرکت‌های فناوری موج، سرمایه‌گذاری صبا و شرکت ایندوسل (Indocell)

۴ - کنسرسیوم صندوق بازنشستگان صداوسیما، صندوق فرهنگیان و شرکت زین (Zain)

۵ - کنسرسیوم شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایران و پارس‌ایراتل

۶ - کنسرسیوم شرکت‌های کارخانجات مخابراتی ایران و مدبر

۷ - کنسرسیوم شرکت‌های مبین ایران و عمان‌تل (Oman tell)

ارائه خدمات غیرحضوری همراه اول تا پایان امسال

در حالی که از یک سال پیش تا به حال زمان‌های متفاوتی جهت بهره‌برداری از خدمات غیر‌حضوری همراه اول ارائه شده است، اما این بار معاون بازاریابی شرکت ارتباطات سیار ایران از ارائه خدمات غیرحضوری همراه اول مانند قطع و وصل سیم کارت مفقودی و غیره تا پایان سال جاری در کل کشور خبر داده است. محمد مهدی عطوفی در گفت‌و‌گو با فارس از راه‌اندازی سیستم مکانیزه ارائه خدمات به سیم کارت‌های اعتباری همراه اول در کشور خبر داد و گفت: این طرح در تمامی دفاتر خدمات ارتباطی کشور اجرایی می‌شود.

عطوفی درباره نرم‌افزار نسخه جدید پیامک فارسی نیز گفت: در حال حاضر تلاش داریم با همکاری تیم طراح نرم‌افزار پیامک فارسی پس از دریافت مشکلات احتمالی موجود در نسخه فعلی این نرم افزار، نسخه جدید را طراحی کنیم. وی ادامه داد: قصد داریم در نسخه جدید این نرم افزار کاملا بر روی گوشی نصب شود. معاون بازاریابی شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: سال گذشته شرکت ارتباطات سیار ایران با ارائه خدمات اینترنتی ۱۲‌میلیارد تومان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشت.

مرزهای غربی کشور محور اصلی ورود قاچاق گوشی است

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: مرزهای غربی کشور معابر اصلی واردات غیر قانونی گوشی‌های تلفن همراه هستند‌.

ابراهیم درستی در گفت و گو با موبنا اظهار داشت: مرزهای غربی کشور به هیچ سیستم مدار بسته ای مجهز نیستند و این امر قاچاق را برای سودجویان این کالای ارتباطی سهل و آسان کرده است!.

وی ادامه داد: تنها در یکی از شهرهای مرزی در غرب کشور سالانه حدود سه میلیون دستگاه از جمله کالاهای الکتریکی و گوشی‌های تلفن‌همراه به طور قاچاق وارد کشور می‌شود و به راحتی هرچه تمام تر در معرض فروش قرار داده می‌شوند. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری اظهار داشت: برخی مصرف‌کنندگان با مراجعه به شهرهای مرزی اقدام به خرید گوشی می‌کنند که البته اختلاف قیمت چشمگیر گوشی‌های قاچاق با گوشی‌هایی که از مبادی رسمی وارد کشورمی شود تنها، دلیل این امر محسوب می شود.

درستی خاطر نشان ساخت: گوشی تلفن همراه به علت حجم کم خود به راحتی حمل و نقل می‌شود و بر همین اساس مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از پیش باید اقدامات خود را جدی بگیرند، زیرا اقداماتی که تاکنون به صورت مقطعی انجام شده بی‌فایده بوده است.

راه اندازی ایستگاه بلوتوث صلواتی

به ابتکار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ایستگاه بلوتوث صلواتی در این واحد افتتاح شد. به گزارش مهر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در خصوص این مرکز گفت: این ایستگاه با هدف فرهنگ سازی استفاده درست و صحیح از فناوری‌های جدید همچون بلوتوث راه‌اندازی شده است. سید علی حسینلر ادامه داد: در این ایستگاه که به همت کانون فضای مجازی این حوزه در واحد اهر برپا شده دانشجویان به صورت رایگان نرم‌افزارهای متنوع کاربردی، مذهبی، حماسی، سرود و ... برای تلفن‌های همراه دانشجویان و علاقمندان به صورت بلوتوث دریافت می‌کنند.

وی همچنین تشکیل هسته‌های علمی دانشجویی برای عضویت دانشجویان نخبه، مبتکر و خلاق و بهره‌مندی این دانشجویان از تسهیلات ویژه علمی ـ پژوهشی را از دیگر کارهای انجام شده در این واحد اعلام کرد. حسینلر اظهار داشت:‌ تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری، دفتر مشاوره و دفتر پاسخ به شبهات دینی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، نشست‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی از دیگر برنامه‌های در دست اجرای بسیج دانشجویی است.