یک سال پیش در چنین روزهایی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گویی بیان کرد که ایرانی‌ها روزانه ۴۰‌میلیون پیامک می‌فرستند. سلیمانی در آن زمان عنوان داشت: ظرفیت پیام کوتاه در سال ۸۴، حداکثر به سه‌میلیون عدد در روز می‌رسید در حالی که هم‌اکنون (سال۸۶) و تنها توسط اپراتور اول روزانه بیش از ۴۰‌میلیون پیام کوتاه ارسال می‌شود.

به گفته مسوولان شرکت ارتباطات سیار هم‌اکنون روزانه نزدیک به ۸۰‌میلیون پیامک ارسال می‌شود.

سال گذشته در چنین روزهایی اعلام شد که طرح تعرفه دقیقه‌ای ایرانسل از ۳۰ آبان ماه سال جاری از سیستم صورتحساب مشترکین این اپراتور حذف و از این پس ارائه نمی‌شود. سیستم صورتحساب مشترکین ایرانسل از زمان آغاز به کار این اپراتور به صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شد که پس از اعتراض سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طرح تعرفه ثانیه‌ای نیز به سیستم صورتحساب مشترکین ایرانسل افزوده شد.

دو سال پیش در چنین روزهایی از سوی علی علویان اعلام شد که قیمت سیم‌کارت‌های ویژه‌ ارسال پیام کوتاه برابر با سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول یعنی ‌٢٤‌هزار‌تومان است و این پیشنهاد از طرف شرکت ارتباطات سیار به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه شده و در حال بررسی است.

وی در آن زمان با بیان این مطلب اعلام کرد که نرخ تعرفه‌ ارسال پیام کوتاه در این نوع سیم‌کارت‌ها مانند تعرفه‌ ارسال پیام کوتاه در سیم‌کارت‌های معمولی یعنی همان ‌٤/١٣‌تومان است که با درنظر گرفتن شش‌درصد مالیات ‌٢/١٤‌تومان می‌شود، بنابراین از نظر تعرفه، تغییری با تعرفه‌ فعلی نخواهد داشت اما درصددیم تعرفه‌ پیامک فارسی را کاهش دهیم که این موضوع هنوز نهایی نشده است.

این درحالی است که همراه اول از ابتدای سال گذشته نرخ پیامک لاتین را به ۲۲‌تومان افزایش و پیامک فارسی را به ۸۹ ریال کاهش داد. گفتنی است هنوز از ارائه سیم کارت‌های مخصوص پیامک خبری نیست اما در جریان برگزاری نمایشگاه تله کام اعلام شده که این نوع از سیم کارت‌ها به زودی به سبد خدمات همراه اول اضافه خواهد شد.

دو سال پیش در چنین روزهایی اعلام شد که بین ۴۰ تا ۵۰‌درصد SMSهای ارسالی سرگرمی و لطیفه است. یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آن زمان در گفت‌وگویی اعلام کرد که تقریبا ۲۵ تا ۳۰‌درصد پیام‌های ارسالی کاربران کشورمان، تبلیغی بوده و حدود ۲۵ تا ۳۰‌درصد دیگر نیز به منظور کارهای شخصی ارسال می‌شود.