رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: ۹ شرکت مدارک ارزیابی فنی خود را برای حضور در مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه به این سازمان تحویل دادند.

محمود خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با اتمام فرصت تحویل مدارک ارزیابی فنی مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه حضور ۹ شرکت در مرحله‌ ارزیابی کیفی مزایده قطعی شد. وی خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا بررسی این اسناد را تا روز شنبه (۲ آذرماه) سال جاری به انجام برسانیم. خسروی ادامه داد: بحث ارزیابی کیفی اسناد آغاز شده و این اسناد تا پایان بررسی‌ها در قرنطینه خواهند بود. وی یادآور شد: بعد از این مرحله و انجام ارزیابی‌های کیفی شرکت‌ها می‌توانند پیشنهادهای خود را ارائه دهند. رییس سازمان تنظیم مقررات در حالی به قرنطینه بودن این اسناد اشاره می‌کند که یک گروه خاص با ارسال نمابری به رسانه‌ها اسامی نهایی شرکت‌های حاضر در مزایده را اعلام کرده است.

فروش به‌روز سیم‌کارت‌های ۲۸۸‌هزار تومانی همراه ‌اول

سیم‌کارت‌های دائمی ۲۸۸‌هزار تومانی همراه‌اول در تمامی دفاتر بخش خصوصی کشور به‌روز واگذار می‌شود. روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: فروش به‌روز سیم‌کارت‌های ۲۸۸‌هزار تومانی همراه‌اول در تمامی دفاتر خدمات ارتباطی کشور انجام می‌شود و متقاضیان با واریز مبلغ مذکور می‌توانند بلافاصله در همان لحظه سیم‌کارت خود را دریافت کنند. هم‌اکنون همراه اول ۵/۱۶‌میلیون مشترک سیم‌کارت دائمی دارد.

ریشه تولید گوشی تلفن همراه باید در کشور خشکانده شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: ریشه تولید گوشی تلفن‌همراه باید در کشور خشکانده شود، چرا که این ریشه در صورت رشد بیش از حد، بودجه بیشتری از صندوق ذخیره ارزی را نابود می‌کند. محمد قلی یوسفی، در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: سیاست‌های اشتباه وزارت صنایع و معادن در قبال تولید گوشی تلفن همراه دلیل تنها ماندن وزارت صنایع در این عرصه صنعتی است. وی گفت: از زمان اجرای تولید گوشی تلفن همراه تمامی کارشناسان به وزارت صنایع هشدار داده بودند که تولید این کالا در ایران جوابگو نخواهد بود، ولی مسوولان وزارت صنایع به این گفته صاحبنظران بی‌توجهی کردند که روند فعلی حاصل کار آنان است.وی ادامه داد: هم‌اکنون دیگر وزارتخانه‌های کشور تمایلی برای حمایت از تولید گوشی تلفن همراه ندارند و این را می‌توان در انتقاد‌های چند وقت اخیر مسوولان مربوطه آن سازمان‌ها مشاهده کرد. وی گفت: شکست صاایران و ساژم برای مسوولان ما درس عبرت نبوده است که این‌گونه حرکت غیر منطقی و بی‌هدف را پیش گرفته‌اند. مدرس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: اینکه یک مقام مسوول وزارت صنایع و معادن اعلام می‌کند در تولید گوشی تلفن همراه تنها هستیم، می‌توان آن را یک حقیقت اثبات شده تلقی کرد؛ چرا که هیچ یک از سرمایه‌گذاران درصدد هدر دادن سرمایه خود نیستند. وی گفت: زمانی که برند‌های معتبر در برخی مواقع با بحران مواجه می‌شوند و قادر به جبران آن نیستند، چگونه وزیر وقت صنایع و معادن فکر کرد که می‌تواند تولید داخل را راه‌اندازی کند.