درحالی که دو روز گذشته خبرگزاری ایلنا در گفت‌وگو با کمال محامد پور خبر از افزایش سهم خارجی‌ها در اپراتور سوم داده بود اما دیروز خبرگزاری فارس با انتشار گفت‌وگویی با مجری برگزاری این مزایده خبر تکذیب آن را منتشر کرد. مهدیون در این گفت‌وگو با بیان اینکه عرضه سیم کارت اپراتور سوم در حالت بدبینانه در دی ماه ۸۸ و در حالت خوشبینانه بهار سال آینده صورت می‌گیرد، دارا بودن سهم بالای ۴۹‌درصد برای طرف خارجی حاضر در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه را رد کرد. سقف مهلت اپراتور سوم تلفن همراه پس از واریز وجه و اخذ تاییدیه‌های مربوطه ۹ ماه مهلت دارد تا سیم کارت خود را پس از آغاز فعالیت خود به بازار عرضه کند.

وی با تکذیب اخباری مربوط به امکان داشتن سهم بالای ۴۹‌درصد برای شریک خارجی در اپراتور سوم تلفن همراه تاکید کرد: جدا از تابعیت کنسرسیومی که باید در این مزایده شرکت کند، سرمایه‌گذار خارجی نمی‌تواند بیش‌ از ۴۹‌درصد در مزایده اپراتور سوم سرمایه‌گذاری کند.

مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم با اشاره به قانون تشویق سرمایه‌گذاری خارجی اظهارداشت: طبق این قانون برای به کارگرفتن سرمایه خارجی در داخل کشور اشخاص حقیقی یا حقوقی غیرایرانی یا اشخاص ایرانی با سرمایه خارجی نمی‌توانند بیش‌تر از ۳۹‌درصد در پروژه اپراتور سوم سهم داشته باشند.

در حالی که زمزمه‌هایی از انصراف برخی از طرف‌های خارجی در مزایده اپراتور سوم شنیده می‌شود اما با این حال مهدیون با تاکید بر اینکه مهلت تحویل اسناد این مزایده غیرقابل تمدید است، می‌گوید: خریداران اسناد تنها تا امروز (دوشنبه) زمان دارند تا اسناد و مدارک را تحویل دهند.

تعامل اپراتورها برای کشف مزاحمت‌های موبایلی

معاون امور مشترکان و بازاریابی شرکت ارتباطات سیار ایران از مطرح شدن طرح ایجاد تعامل بین اپراتورهای تلفن همراه برای پیگیری و کشف مزاحمت‌های تلفنی، در سطح وزارت ارتباطات خبر داده است.

محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با موبنا، با اشاره به برخی مزاحمت‌هایی که از طریق تلفن همراه برای مشترکان ایجاد می‌شود، اظهار داشت: با ایجاد تعامل بین اپراتورهای تلفن همراه، چنانچه برای مشترک یک اپراتور از جانب مشترکین سایر اپراتورها مزاحمت ایجاد شد، این مشکل به صورت مناسب‌تری قابل حل خواهد بود. وی با بیان اینکه هم اکنون مزاحمت‌های موبایلی از طریق امور مشترکین مختص هر اپراتور قابل پیگیری است، خاطرنشان کرد: با وجود تعامل میان اپراتورها، پیگیری مزاحمت تلفنی برای مشترکان در تمامی دفاتر خدماتی امکان‌پذیر خواهد بود. عطوفی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات‌درصدد است تا محور این تعامل باشد، ادامه داد: این طرح در مرحله مقدماتی قرار دارد و ساز وکار آن هنوز مشخص نشده است.

آیین نامه MMS در کمیته مخابرات بررسی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آیین نامه MMS تلفن همراه در کمیته مخابرات مجلس هشتم بررسی می‌شود.

حمیدرضا فولادگر با اظهار این مطلب که کمیته مخابرات، وضعیت آیین نامه MMS و ارائه این سرویس به مشترکان سیم کارت‌های اعتباری را که دارای مالکیت رسمی نیستند بررسی می‌کند، خاطرنشان کرد: به همین منظور مسوولان وزارت ارتباطات باید دراین باره توضیح دهند.وی با بیان این که سرویس‌های جدید باید در جهت توسعه خدمات وافزایش سرویس‌دهی مناسب‌تر به مشترکان باشد، خاطر نشان کرد: چنانچه ارائه این سرویس‌ها باعث مختل شدن نظم جامعه و اختلال در هنجارهای عمومی شود، باید تدابیری در این زمینه اندیشید.