معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با اعلام اینکه تا یک هفته آینده مشکل پیامک‌های تبلیغاتی حل می‌شود، گفت: از تمامی مشترکان موبایل برای موافقت در دریافت پیامک‌های تبلیغاتی استعلام می‌شود و در صورت اعتراض با اپراتورهای متخلف برخورد می‌شود. حسن رضوانی در گفت‌وگو با مهر درباره مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون کسب اجازه قبلی از مشترک که ۱۹ بهمن ماه ۹۰ به اپراتورهای موبایل برای اجرا ابلاغ شده، اما همچنان بسیاری از مشترکان از دریافت این پیامک‌ها شکایت دارند، اظهار کرد: موافقت یا عدم موافقت با دریافت پیامک‌های تبلیغاتی حداکثر ظرف یک هفته آینده از تمامی مشترکان اپراتورهای موبایل در کشور استعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اجرای مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی همان دستورالعمل قبلی است، اضافه کرد: اما برای اجرای آن اپراتورها باید سازوکارهای مناسبی در پیش می‌گرفتند تا تمامی مشترکان بتوانند انتخاب کنند که آیا تمایل به دریافت پیامک دارند یا ندارند.

رضوانی با تاکید براینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درصدد است اطمینان حاصل کند که از تمامی مشترکان برای دریافت پیامک تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی استعلام به عمل آمده یا خیر تصریح کرد: تمامی تلاش این است که این مصوبه به نوعی اجرایی شود که طبق نظر و موافقت مشترکان هرگونه پیام کوتاهی در زمینه‌های اعلام شده برای آنها ارسال شود. وی با اشاره به اینکه اپراتورهای موبایل برای برخی مشترکان پیامک استعلام دریافت را ارسال کرده بودند، اما بعد از ۲۴ ساعت مجددا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای این مشترکان آغاز شد، تصریح کرد: در این زمینه به اپراتورهای موبایل تذکر داده شد و این موارد نیز هم اکنون اصلاح شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این موضوع مربوط به برخی شرکت‌های طرف قرارداد اپراتورهای موبایل بود که با تذکر و هشدار به جریمه حل و فصل شده است، تاکید کرد: در نهایت ظرف یک هفته آینده تکلیف تمامی پیامک‌های ارسالی تبلیغاتی به مشترکان حل خواهد شد و مواردی که با اعتراض مشترکان روبه‌رو شده بود نیز پاسخ داده خواهد شد. به گفته وی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به زودی آمار تعداد مشترکانی را که تمایلی به دریافت پیامک‌های انبوه ندارند، اعلام می‌کند.

تلفن ‌همراه موجب حواس پرتی دانش‌آموزان می‌شود

یک متخصص رفتارشناسی گفت: دانش‌آموزانی که از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند در معرض ابتلا به حواس‌پرتی و فقدان تمرکز قرار می‌گیرند، چنین افرادی در آینده قدرت خلاقیت نخواهند داشت.

حسین باهر، متخصص رفتارشناسی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر مضر بودن امواج تلفن‌همراه برای مغز اظهار کرد: اتلاف وقت و ایجاد حواس‌پرتی در هنگام انجام اموری که نیاز به تمرکز دارد از جمله آسیب‌های استفاده از تلفن‌همراه است. وی آسیب‌های استفاده از تلفن ‌همراه را در بین دانش‌آموزان به مراتب چند برابر افراد بزرگسال دانست و افزود: وقتی کودک و نوجوانی از تلفن‌همراه استفاده می‌کند در نتیجه میزان برقرار کردن ارتباط تلفنی‌اش با دیگران افزایش می‌یابد؛ در این شرایط با توجه به اینکه افراد در این سن زمینه‌های تبادل مطالب علمی را نیز کسب نکرده‌اند، بیشتر وقت خود را در هنگام صحبت ‌تلفنی بیهوده می‌گذرانند.