Apple بزرگ‌ترین خریدار نمایشگرهای تبلت
بازار دیجیتال- بالاخره نسل جدید تبلت‌های جنجالی شرکت Apple هم معرفی و رونمایی شد. با این اوصاف است که کارشناسان و فعالان بازار انتظار دارند موج جدیدی از رقابت در بازار انواع تبلت ایجاد شود. این در حالی است که ورود iPad3 می‌تواند در نهایت به افزایش میزان فروش و به دنبال آن تولید تبلت‌های این شرکت منجر شود.

درست به همین دلیل هم هست که تحلیلگران پیش بینی می‌کنند با ورود تبلت جدید Apple میزان هزینه‌ای که این شرکت برای نمایشگرهای به‌کار برده شده در تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمندش صرف می‌کند، در سال ۲۰۱۲ حدود دو برابر خواهد شد.
بر اساس جدیدترین تحقیقاتی که موسسه IHS iSuppli انجام داده است، شرکت Apple تا پایان سال 2012 چیزی در حدود 9 میلیارد دلار برای نمایشگرهای استفاده شده در انواع iPad و iPhone هزینه خواهد کرد که این رقم در مقایسه با هزینه 7/4 میلیارد دلاری این شرکت در سال 2011 برای این نمایشگرها، افزایش بیش از 91 درصدی خواهد داشت. کارشناسان این موسسه تحقیقاتی معتقدند که این اتفاق به دنبال افزایش 69 درصدی میزان فروش تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند این شرکت در سال 2012 اتفاق می‌افتد. این در حالی است که استفاده شرکت Apple از تکنولوژی‌های گران قیمت برای محصولاتش هم تاثیر قابل توجهی در این موضوع دارد.
به عقیده کارشناسان iSuppli این رشد سریع و هزینه هنگفتی که شرکت Apple برای خرید این نمایشگرها صرف می‌کند حتی بازار جهانی نمایشگرها را هم تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. «وینیتا جاکانوال» یکی از تحلیلگران این موسسه در این مورد می‌گوید: «شرکت Apple در سال ۲۰۱۱ به عنوان بزرگ‌ترین خریدار نمایشگرهای ویژه تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند در جهان مطرح شد. در کنار فروش بسیار خوب و پررونق مدل جدید موبایل iPhone این شرکت، ورود تبلت جدید آن در سال ۲۰۱۲ می‌تواند باعث افزایش میزان خرید نمایشگرهای ویژه تبلت‌ها توسط این شرکت شود و جایگاه Apple را به عنوان بزرگ‌ترین خریدار نمایشگرهای ویژه تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند در بازار جهانی تثبیت کند.»
حالا در طول این سال‌ها نمایشگرهای به‌کار رفته در تبلت‌های Apple هم دستخوش تغییر شده‌اند. این نمایشگرها در iPad2 باریک‌تر، سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر شده‌اند.
این در حالی است که شدت روشنایی و وضوح این نمایشگرها کمی هم ارتقا پیدا کرده است. در حال حاضر تولید‌کنندگان نمایشگرهای انواع iPad شرکت‌های LG Display، Samsung Display و شرکت تایوانی ChiMei Innolux هستند.
تبلت جدید iPad3 این شرکت که قرار است در ماه مارس روانه بازار شود، با نمایشگر با کیفیت‌تر با فرمت QXGA (برابر با وضوح 1536×1084 پیکسل) به بازار بیاید. این به معنای آن است که نمایشگر به‌کار رفته در این تبلت وضوح بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی آن دارد. برای آنکه این وضوح تصویر با شدت روشنایی بالاتر، اما مصرف کمتر تولید شود، Apple این بار به سراغ شرکت Sharp رفته است. به این ترتیب است که شرکت Sharp این نمایشگر را با تمام مشکلاتی که برای تولید و ساخت آن وجود دارد، به صورت انحصاری ویژه تبلت iPad3 طراحی و تولید می‌کند.