بازار دیجیتال- در حالی که تمایل برای ذخیره‌سازی اطلاعات به صورت آنلاین در جهان در حال افزایش است، از طرفی سیستم‌های زیرساختی از نوع ابری برای پشتیبانی از آن هم در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی کرده‌اند. با این اوصاف است که انتظار می‌رود سرورهای تحت رایانش ابری در سال 2012 رشد خوبی داشته و تا سه سال آینده به بهترین بخش صنعت سرورها از نظر سرعت رشد تبدیل شود.

به این ترتیب جدیدترین و آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که صادرات جهانی سرورهای ابری تا پایان سال ۲۰۱۲ به ۸۷۵ هزار دستگاه برسد که این رقم در مقایسه با صادرات ۶۴۷هزار دستگاه در سال ۲۰۱۱ رشد و افزایش ۳۵ درصدی را تجربه خواهد کرد. این در حالی است که صادرات جهانی این محصولات در سال ۲۰۱۰ برابر ۴۶۰ هزار دستگاه بوده و به این ترتیب این میزان تا پایان سال ۲۰۱۲ به حدود دو برابر خواهد رسید. کارشناسان و تحلیل‌گران این موسسه پیش‌بینی کرده‌اند که بازار جهانی سرورهای ابری تا سال ۲۰۱۵ سالانه رشدی بین ۲۳ تا ۳۰ درصد داشته باشد و تا آن زمان صادرات جهانی این سرورها به ۸/۱ میلیون دستگاه برسد. صادرات جهانی انواع سرورهای ابری از سال ۲۰۱۰ با متوسط نرخ رشد سالانه حداقل ۳۱ درصدی تا پنج سال بعد آغاز شده است.
رشد بازار جهانی سرورهای ابری در نهایت به رشد بازار جهانی کل سرورها منجر می‌شود. به این ترتیب بازار جهانی سرورها که در سال 2010 رشد بیش از 5 درصدی را تجربه کرده بود، حالا انتظار می‌رود سال 2015 را با رشد بیش از 15 درصدی به پایان برساند.


در تکنولوژی رایانش ابری به طور کلی مجموعه‌ای منسجم از سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌های مختلف به کاربران خدمات ارائه می‌کنند. این تکنولوژی در واقع پردازش کامپیوتری را در ساختار مشخصی توزیع و تقسیم می‌کند و به این دلیل نیاز به پشتیبانی آنلاین و تامین فضای مورد نیاز از این طریق دارد. «پیتر لین» یکی از کارشناسان موسسه iSuppli در این مورد می‌گوید: «رایانش ابری و سرویس‌های تحت آن مانند آنچه شرکت‌هایی مانند Apple، Google و Amazon ارائه می‌دهند، امکان ذخیره و مدیریت اطلاعات شخصی کاربران را به آن‌ها می‌دهند. برای کاربران تجاری اما سیستم‌های ابری به صورت یک نرم‌افزار، پلت‌فرم یا یک سیستم زیرساختی عمل می‌کنند که هزینه ذخیره اطلاعات را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند.» این سیستم‌های ابری علاوه بر کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی، باعث خواهند شد تا انرژی کمتری هم مصرف شود و به این دلیل به افزایش بهره‌وری کمک بزرگی می‌کنند.