بازار دیجیتال‌- افزایش استفاده از لوازم دیجیتال شخصی در سطح جهان باعث شده است تا صنعت پردازنده‌های نیمه‌رسانا هم رونق قابل توجهی پیدا کند.

با این حال اما نابسامانی‌ها و بحران‌های اقتصادی اخیر حتی این صنعت را هم تحت تاثیر خودش قرار داده است تا جایی که کارشناسان اعلام کرده‌اند که موجودی پردازنده‌های نیمه‌رسانا در انبارهای شرکت‌های تولیدکننده جوابگوی نیاز و تقاضای بازار رو به رشد این صنعت نیست و به همین دلیل هم انتظار می‌رود سال ۲۰۱۲ برای سازندگان انواع چیپ و پردازنده سال کند و نه‌چندان پررونقی باشد.
با این اوصاف است که جدیدترین گزارش تحقیقاتی موسسه iSuppli در این زمینه نشان می‌دهد که بازار جهانی پردازنده‌ها و چیپ‌های نیمه‌رسانا که این روزها در تمام دستگاه‌های دیجیتال شخصی به‌کار می‌روند، در سال 2012 روند رشد کندی را تجربه خواهد کرد. تحلیل‌گران این موسسه تحقیقاتی پیش‌بینی کرده‌اند که درآمد جهانی صنعت پردازنده‌های نیمه رسانا تا پایان سال 2012 به 2/323 میلیارد دلار برسد که این رقم در مقایسه با سال 2011 رشد 3/3 درصدی خواهد داشت. درآمد جهانی این صنعت تا پایان سال 2011 برابر 8/312 میلیارد دلار بوده است.
در حالی که رشد این صنعت در سال ۲۰۱۲ کمی بیشتر از رشد ۲۵/۱ درصدی این صنعت در سال ۲۰۱۱ خواهد بود، اما تصویر کلی این صنعت در سال ۲۰۱۲ چندان روشن نیست. این کمبود میزان تولیدات در مقایسه با افزایش تقاضای بازار در بازارهای پیشرفته‌ای مانند ایالات متحده آمریکا بیشتر دیده و حس می‌شود. با این اوصاف کارشناسان انتظار دارند این بازار در سال ۲۰۱۳ یکبار دیگر روند رشد را از سر بگیرد. با این سناریو کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که صنعت پردازنده‌های نیمه رسانا در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با متوسط نرخ رشد ۶/۶ تا ۹/۷ درصدی رشد پیدا کند و در نهایت درآمد جهانی این صنعت تا پایان سال ۲۰۱۵ به ۷/۳۹۷ میلیارد دلار برسد.
«لن جیلینک» یکی از کارشناسان iSuppli در این مورد می‌گوید: «بیشترین عملکرد ضعیف این صنعت در سال 2011 و به دنبال سیل تایلند و صدمات زیادی که به صنعت ذخیره‌سازی و سخت‌افزارهای آن خورد، اتفاق افتاده است. با این حال اما از آنجایی که میزان تقاضای بازار در کشورهایی مانند آمریکا، کشورهای اروپایی، ژاپن و چین بیشتر از کشورهای دیگر است، میزان کمبود این تولیدات در بازار این کشورها بیشتر مشهود است. با این همه اما رشد تقاضا و افزایش نیاز بازار برای این محصولات امید برای رشد سریع و دوباره صنعت پردازنده‌های نیمه رسانا را از بین نمی‌برد.»