بازار دیجیتال- نفوذ اینترنت در زندگی روزمره افراد هر روز در حال افزایش است تا آنجا که تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در سال‌های اخیر تا حد قابل توجهی بیشتر شده است. این همان چیزی است که آمار و تحقیقات هم آن را تایید می‌کنند.

در واقع افزایش تقاضا برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشورهای با رشد سریع مانند چین باعث می‌شود تعداد کاربران اینترنت پرسرعت جهان در چند سال اخیر افزایش چشمگیری پیدا کند.
جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IHS iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که تعداد کاربران اینترنت پرسرعت جهان در فاصله سال 2011 تا 2015 افزایش 60 درصدی پیدا کرده و در این سال‌ها به تعداد این کاربران 350 میلیون نفر اضافه می‌شود.
به این ترتیب تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در سطح جهان تا سال ۲۰۱۵ به ۹۴۹ میلیون نفر می‌رسد که این رقم بیش از ۵۸ درصد بیشتر از جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری کاربران اینترنت پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۱ خواهد بود. این در حالی است که کارشناسان و تحلیلگران iSuppli معتقدند تعداد کاربران اینترنت پرسرعت جهانی تا پایان سال ۲۰۱۲ به ۶۷۶ میلیون نفر می‌رسد که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۱ رشد بیش از ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.


«لی راتلیف» یکی از کارشناسان این موسسه تحقیقاتی در این مورد می‌گوید: «افزایش تعداد کاربران جهانی اینترنت پرسرعت در واقع نشان از روند رشد طولانی مدت و سلامت صنعت اینترنت پرسرعت دارد. این در حالی است که افزایش و رونق زیرساخت‌های اینترنتی کشورها هم تاثیر قابل توجهی بر رشد این صنعت در سال‌های اخیر داشته‌اند.
افزایش تقاضا برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در چین و کشورهای با روند رشد سریع در منطقه آسیا پاسیفیک باعث شده است تا رشد صنعت اینترنت پرسرعت در سال‌های آینده را تضمین کند.»
درست به همین دلیل هم هست که سهم چین از تعداد کاربران جهانی اینترنت پرسرعت در سال ۲۰۱۱ برابر ۳۸ درصد بوده است. بعد از آن کشورهای آسیایی پاسیفیک با سهم ۱۴ درصدی قرار دارند.
با این همه اما تحلیلگران انتظار دارند بیشترین میزان رشد تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در سال‌های آینده در کشورهای توسعه یافته بیشتر در کشورهای ژاپن، هنگ‌کنگ، سنگاپور و تایوان رخ ‌دهد و بیشترین میزان این رشد در میان کشورهای در حال توسعه، در کشورهای چین، هند و اندونزی اتفاق ‌افتد. به طور کلی اما کارشناسان انتظار دارند تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در کشورهای منطقه آسیای پاسیفیک در فاصله سال‌های 2010 تا 2015 با متوسط نرخ رشد سالانه 16 درصدی، افزایش پیدا کند.
علاوه بر اینها تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در مناطق اروپای شرقی، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا با متوسط نرخ رشد سالانه ۳۳ درصدی تا سال ۲۰۱۵ افزایش پیدا می‌کند. در مقابل اما آمریکای شمالی و اروپا که بیشترین نفوذ اینترنت پرسرعت در جهان را دارند، روند رشد کندتری را تجربه کرده و در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ متوسط نرخ رشد سالانه ۷ درصدی را خواهند داشت.
به همین ترتیب بازار تجهیزات اینترنت پرسرعت هم رونق گرفته است و درآمد این بازار تا پایان نیمه اول سال 2011 به 3/3 میلیارد دلار رسیده است که این رقم رشد 14 درصدی را نسبت به سال 2010 تجربه کرده است.